رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: هنر- صنعت فرش تمام شاخصه های اقتصاد مقاومتی را دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان محمد باقر آقا علیخانی  در مراسم افتتاحیه پانزدهمين نمایشگاه تخصصي- صادراتي فرش دستباف در اصفهان با اشاره به اين كه طي سال های گذشته با وارد کردن نقدهاي مختلف، مسیر مطالبات حوزه فرش را تغییر دادیم و باعث شديم حوزه هايي كه قدرت كمك به رونق فرش داشتند گريزان شوند، اظهار داشت: مشکلات فرش بزرگ تر از ویژگی های آن نیست و بايد بر اساس این ویژگی ها به ميدان رفت.

وي ميزان و سرانه اشتغال، ارزش افزوده، تولید و جايگاه بازار خارجی و داخلی این حوزه را متناسب با مؤلفه هاي اقتصاد مقاومتي دانست و افزود: امسال دولت اعتبار مناسبی را به اين بخش اختصاص داد كه تازه یک هفته پیش در اختيار قرار گرفت.

آقا عليخاني بهره وری عوامل تولید در حوزه فرش را بسيار پايين خواند و ادامه داد: امروز بافنده به عنوان عامل اصلی توليد در اين بخش در حال آسيب ديدن است و سهم این قشر بايد افزایش یابد.

رییس مرکز ملی فرش ایران قرار گرفتن بافندگي فرش در زمره مشاغل سخت و زیان آور و موافقت وزارت کار در اين خصوص را خبري انگيزه بخش براي قاليبافان هنرمند كشور دانست و اعلام كرد: تا پايان سال جاري دو هزار نفر بافنده اصفهانی را آموزش خواهيم داد.

وي اعلام كرد: سیاست ما تشکیل خانه های فرش در استان هاي مختلف است اما تضاد آراء استان ها آسیب زننده است.

آقا عليخاني نمايشگاه فرش اصفهان را از نمایشگاه های بسيار خوب در سراسر کشور دانست و با بيان اين كه اين استان حجم بالايي از نمايشگاه ها را برگزار مي كند، تصريح كرد: شركت نمايشگاه هاي استاني بايد در نمایشگاه كشورهاي هدف شركت کنند و با حمايت مركز ملي فرش به تبلیغ فرش ايران در خارج از کشور بپردازند كه اين موضوع از سال آینده عملیاتي و اجرایی خواهد شد.

وي در پايان ساختار مرکز ملی فرش ایران را دچار مشكل خواند و اضافه كرد: سازمان شدن این مرکز امري ضروري و در دست پيگيري است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.