رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان کاهش صادرات فرش اصفهان را نتيجه نبود پایانه صادراتی عملیاتی در اين استان دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان مظفر انصاری دیروز در افتتاحيه پانزدهمين نمايشگاه تخصصي- صادراتي فرش دستباف در اصفهان گفت: نبود اين پايانه باعث شده فرش اصفهان از ديگر استان ها صادر شود.

وي با بيان اين كه اصفهان با داشتن چندین سبک بین المللی فرش، اكنون جایگاه مناسبي ندارد، ادامه داد: یکی از مزیت های برگزاری نمایشگاه های فرش، مرور تجارب استان های مختلف، تبادل فکری و رونق فرش در استان ها و سایر کشورها است.

انصاري با تأكيد بر اين كه اگر رقابت نباشد، یک حرکت سنتی به شکل مداوم ادامه خواهد يافت، افزود: سنتی بافی هم به قاليباف و هم به اقتصاد ملی لطمه خواهد زد.

وي سرفصل هاي حوزه فرش در سازمان صنعت، معدن و تجارت را با توجه به حجم علاقه مندان و مخاطبان آن ناكافي خواند و گفت: باید تمهیداتی انديشيده شود كه تولید کننده و صادرکننده شهری و روستایی بتوانند بهره بیشتری كسب کنند و جايگاه فرش را ارتقاء دهند.

پانزدهمين نمايشگاه تخصصي- صادراتي فرش دستباف 14 تا 19 آبان ماه ميزبان 135 مشاركت كننده از استان هاي اصفهان، آذربايجان شرقي و غربي، خراسان جنوبي، چهارمحال و بختياري، قم، فارس، تهران وكرمان است.

ساعات بازديد از اين نمايشگاه 10 الی21 بوده و همايش هاي تخصصي نيز در حاشيه آن برگزار خواهد شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.