سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ارزش افزوده بالا در فر‌آوری صنایع تبدیلی و تکمیلی از مزیت‌های توسعه این صنعت است.

محمد ملاطفی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود: در کشور ما 10 تا 15 درصد واحدهای صنعتی صنایع تبدیلی هستند که به همین میزان نیز در استان اردبیل واحدهای صنعتی تبدیلی وجود دارد که اگر توسعه پیدا کند از ارزش افزوده بیشتری برخوردار می شود.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه توسعه صنایع تبدیلی در کاهش ضایعات و علاقمندی کشاورزان برای تولید بیشتر گفت: تولید بیشتر و با کیفیت در حوزه صنایع تبدیلی می‌تواند از صادرات بی‌رویه نفت جلوگیری کرده و به جای آن به تقویت بن ‌مایه‌های صادرات غیر‌نفتی کمک کرده و ارز‌آوری را نیز بیش از هر زمان دیگر تقویت کند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه تکنولوژی‌های صنایع تبدیلی اغلب مدرن و دارای ظرفیت و توان بالایی است، افزود: این امر برای استان ما می‌تواند یک مزیت واقعی باشد و ماندگاری محصولات تولیدی بخش کشاورزی و باغی را ارتقا بخشد.

ملاطفی گفت: انباشت تولید محصولات در یک برهه زمانی خاص ممکن است به شکسته شدن قیمت‌ها در بازار و پایین آمدن آن منجر شود در حالی که با انبار‌داری و توسعه صنایع تبدیلی می‌توان تاثیرات مستمر آن را در جامعه تقویت کرد.

وی از نگاه ویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت به حوزه صنایع تبدیلی خبر داد و افزود: حمایت‌هایی که از این بخش صورت می‌گیرد حمایت‌های همه جانبه است که اسباب و زیر‌ساخت‌های توسعه بیش از هر زمان دیگر فراهم می‌آید.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در ادامه گفت:‌ به رغم محدودیت‌ها در استان اردبیل ظرفیت صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی بسیار بالاست و به مانند برخی از استان‌‌ها هنوز به حد اشباع نرسیده استب/.

برچسب ها: اردبیل ، صنایع ، تبدیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.