در حالی که امریکا پول مالیات دهندگان این کشور را به کمک‎های نظامی به رژیم اسرائیل اختصاص می‎دهد، تل‎آویو از قصد خود برای گسترش سامانه موشکی گنبد آهنین خبر داده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي،  رژیم اسرائیل پس از آن از قصد خود در رابطه با گسترش سامانه موشکی گنبد آهنین خبر داد که گفته می‎شود نیروی هوایی رژیم مذکور نسخه‎ای جدید از این سیستم موشکی که با پول امریکایی‎ها ساخته شده را مورد آزمایش قرار داده است.
 
وزارت امور نظامی رژیم اسرائیل روز یکشنبه با انتشار بیانیه‎ای در همین خصوص گفت: «پس از آن‎که آزمایش‎های موفقی در رابطه با ارتقا عملکرد سیستم موشکی گنبد آهنین و قابلیت‏های آن در مواجه با خطرات غیرمنتظره به اجرا درآمد، پنجمین موشک سیستم موشکی مذکور نیز به زودی به مجموعه موشک‎های موجود اضافه خواهد شد.»
 
باراک اوباما رئیس جمهور امریکا در ۲۷ ژوئیه توافقنامه‎ای را با رژیم اسرائیل در رابطه با گسترش همکاری‎های امنیتی طرفین به امضا رساند که از جانب کنگره امریکا نیز مورد تایید قرار گرفت.
 
به موجب این قانون که «قانون ۲۰۱۲ گسترش همکاری امنیتی میان امریکا و اسرائیل» نام دارد، واشنگتن متعهد شده است که مبلغ ۷۰ میلیون دلار را به کمک‎های نظامی خود به تل‎آویو اختصاص دهد.
 
کاخ سفید علاوه بر آن متعهد شده است که مبلغ ۳ میلیارد دلار کمک نظامی را در سال ۲۰۱۲ به ارتش اسرائیل اختصاص خواهد داد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار