خبرگزاری فرانسه عناوین برخی از مهمترین رویدادهای جهان را در روز دوشنبه پنجم نوامبر، پانزدهم آبان ماه، به این صورت اعلام کرد:

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ،
 
سوريه، قطر، اردن
دمشق، دوحه، امان- پيگيري اخبار و تحولات مربوط به مناقشه سوريه
 
- شوراي ملي سوريه که مهمترين گروه مخالفان سوريه در خارج از اين کشور محسوب مي شود، نشست خود را در دوحه،‌ پايتخت قطر، ادامه خواهد داد.
 
- سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه، در امان، پايتخت اردن، با پادشاه اين کشور درباره بحران سوريه و راههاي پايان دادن به جنگ و خونريزي در اين کشور ديدار خواهد کرد.
 
سودان
خرطوم- نمايندگان پارلمان سودان روز دوشنبه عبدالرحيم محمد حسين، وزير دفاع و همچنين علي کارتي، وزير امور خارجه کشورشان را درباره انفجاري که در يک کارخانه نظامي روي داد، استيضاح خواهند کرد. مقامات دولت سودان اين انفجار را ناشي از حمله هوايي ارتش اسرائيل دانسته اند.
 
بحرين
منامه- دستگاه قضايي بحرين حکم مربوط به پرونده سه مخالف سياسي را که در شبکه اينترنت فعاليت مي کنند، صادر خواهد کرد. اين افراد به توهين به مقام پادشاه متهم شده اند.
 
کويت
کويت- پيگيري اوضاع سياسي در کويت يک روز پس از آنکه طرفداران جناح مخالف تظاهرات ضددولتي برگزار کردند.
 
اردن
امان- سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه با عبدالله دوم، پادشاه و ناصر جوده وزير امور خارجه اردن ديدار خواهد کرد.
 
اردن
امان- نبيل العربي، دبير کل اتحاديه عرب روز دوشنبه در پايتخت اردن با ناصر جوده وزير امور خارجه اين کشور درباره اوضاع خاورميانه و راههاي کاستن از تنشهاي موجود در اين منطقه گفتگو و تبادل نظر خواهد کرد.
 
عراق
بغداد- وزير نفت عراق در مراسمي که روز دوشنبه در بغداد برگزار خواهد شد، توافق نامه اي با شرکت "پاکستان پتروليوم" امضا خواهد کرد.  اين شرکت نفتي ماه مه گذشته در مناقصه اي که براي  اعطاي پروانه بهره برداري از يک بلوک نفت و گاز برگزار شده بود، برنده شد.
 
عراق
بغداد- پيگيري اخبار مربوط به نمايشگاه بين المللي بغداد که با هدف تشويق کشورها و شرکتها براي سرمايه گذاري در اين کشور و همچنين انعقاد توافق نامه هاي تجاري با شرکتها برپا شده است. اين نمايشگاه که در نوع خود در بيست سال گذشته در عراق بي سابقه است، تا دهم نوامبر ادامه خواهد يافت.
 
الجزاير
الجزيره- مجمع عمومي روساي بيست و هفت شرکت هواپيمايي عضو سازمان حمل و نقل هوايي عرب ساعت هجده به وقت گرينويچ در کاخ فرهنگ الجزيره برگزار خواهد شد. اين نشست هر سال يک بار به منظور ترسيم راهبردها و تعيين طرح کاري سازمان حمل و نقل هوايي عرب برگزار مي شود. 
 
الجزاير
الجزيره- کنفرانس بين المللي سرمايه گذاري در بخش انرژي و توسعه گاز شيست در الجزاير روز دوشنبه در پايتخت اين کشور برگزار خواهد شد و تا چهارم نوامبر ادامه خواهد داشت.

آمریکا
کلمبوس، اولاندو، شیکاگو- پیگیری اخبار آخرین روز از مبارزات تبلیغاتی باراک اوباما و رقیب جمهوری خواه وی، میت رامنی در ایالتهای کلیدی آمریکا به منظور جلب آرای بیشتر در انتخابات ریاست جمهوری ششم نوامبر.
 
یونان
آتن- یونان در حالی یک هفته پرتنش را آغاز خواهد کرد که دولت این کشور قصد دارد روز دوشنبه تحت فشارهای فزاینده طلبکاران بین المللی خود یعنی اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول رشته تدابیر ریاضتی جدیدی به پارلمان ارائه کند این در حالی است که اجرای ریاضت اقتصادی مردم یونان را به ستوه آورده است. این تدابیر که انتظار می رود هجده میلیارد یورو صرفه جویی به همراه داشته باشد تا سال دو هزار و شانزده در یونان به اجرا گذاشته خواهد شد. رای گیری درباره تدابیر ریاضتی جدید در پارلمان یونان روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.
 
لائوس
وینتیان- سران اتحادیه اروپا و آسیا در نشستی در وینتیان، پایتخت لائوس، گردهم خواهند آمد. سران حدود پنجاه کشور اروپایی و آسیایی از جمله فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه و ماریو مونتی نخست وزیر ایتالیا به همراه هرمان فان رومپوی، رئیس اتحادیه اروپا و ژوزه مانوئل باروسو رئیس کمیسیون اروپا در نشست وینتیان شرکت خواهند کرد.
 
مکزیک
مکزیکوسیتی- وزرای دارایی و روسای بانکهای مرکزی کشورهای گروه بیست که در مکزیکوسیتی گردهم آمده اند، به نشست خود پایان خواهند داد.
 
آمریکا
نیویورک-پیگیری تلاشها برای جبران خسارتها و خرابی هایی که یک هفته پیش طوفان مهیب سندی در سواحل شرقی آمریکا برجا گذاشت این در حالی است که دمای هوا در این منطقه کاهش یافته و اداره هواشناسی آمریکا از نامساعد بودن آب و هوا در روزهای آینده خبر داده است.
 
واتیکان- آغاز رسیدگی به پرونده کلودیو سیارپلتی، مسئول امور رایانه ای واتیکان و همدست احتمالی پائولو گابریله، خدمتکار پاپ بندیکت شانزدهم در رسوایی مربوط به افشای اسناد محرمانه پاپ که به ماجرای «واتیلیکس» معروف شده است.
 
آمریکا
فورت لویس- رابرت بالز، گروهبان آمریکایی متهم به دست داشتن در کشتار شانزده غیرنظامی افغان در تاریخ یازدهم مارس در جنوب افغانستان، در دادگاه نظامی فورت لویس در غرب آمریکا حاضر می شود.
 
کوبا
هاوانا- نشست مقدماتی نمایندگان دولت کلمبیا و نمایندگان گروه چریکی فارک به منظور فراهم کردن شرایط از سرگیری مذاکرات صلح در تاریخ پانزدهم نوامبر.
 
بورکینافاسو
واگادوگو- هیئت میانجی جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا در بحران مالی به مذاکرات و رایزنیهای خود با گروه افراطی انصارالدین که یکی از گروههای مسلح مستقر در شمال مالی است،‌ادامه می دهد به امید اینکه بتواند سرکرده های این گروه را به قطع رابطه و همکاری با شاخه شبکه تروریستی القاعده در مغرب عربی متقاعد سازد.
 
اوکراین
کیف- مسئولان جناح مخالف اوکراین از روز دوشنبه ساعت هشت به وقت گرینویچ تجمعی را در مرکز کیف نزدیک ساختمان کمیسیون انتخابات مرکزی اوکراین برگزار می کنند تا اعتراض خود را به تقلب ها و تخلفاتی که به زعم آنها در انتخابات پارلمانی بیست و هشتم اکتبر صورت گرفته است، نشان دهند.
 
هلند
لاهه- اعضای دولت ائتلافی جدید هلند به نخست وزیری مارک روت، ساعت ده و چهل و پنج دقیقه به وقت گرینویچ در برابر ملکه بئاتریس سوگند یادخواهند کرد.
 
ژاپن
توکیو- دالایی لاما، رهبر معنودی بودائیان تبت که در تبعید به سر می برد به توکیو سفر می کند. دالایی لاما تا چهاردهم نوامبر در این کشور خواهد ماند.
 
ایتالیا
رم- نشست سازمان پلیس بین الملل، اینترپل،‌ در رم ، پایتخت ایتالیا، آغاز خواهد شد.
برچسب ها: عناوین ، رویدادها ، جهان ، دشنبه ، news
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار