امام جمعه شهر آبسرد، گفت: ظلم و ستم بر مردم در دنیا هرگز پایدار و ماندار نیست، به خصوص در مکه به عنوان سرزمین امن الهی نمی توان استبدادگری را پیشه کرد.

حجت الاسلام سیدˈاحمد میرشریفیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن به گسترش موج بیداری اسلامی در جهان اسلام و عربستان سعودی و نگرانی آل سعود از این حرکات و جنبش ها اشاره کرد.

وی علل این نارضایتی را در عربستان سعودی، نابسامانی های اجتماعی و سیاسی این کشور، گسترش ظلم و ستم به مردم و وجود بیش از 30 هزار زندانی سیاسی و دخالت های بی مورد در امور سایر کشورهای منطقه از جمله بحرین دانست.

امام جمعه آبسرد افزود: در بحرین نیروهای سرکوبگر سعودی به عنوان نیروهای سپر جزیره، تظاهرکنندگان را به خاک و خون کشیدند و این پدیده ناگوار نیز نسبت به مردم به اشکال مختلف در عراق و سوریه نیز صورت می گیرد.

حجت الاسلام میرشریفی، فرمان پادشاه عربستان را مبنی بر مقابله و رویارویی با معترضان و سرکوب مردم و وضعیت موجود، نشانگر ترس وی از سقوط دربار آل سعود عنوان کرد .

وی خاطر نشان کرد: خداوند فرصت هر چند کوتاه و بلند را برای ظالمانی همچون رژیم پهلوی، صدام، سردمداران آمریکا، اسرائیل و آل سعود فراهم می کند، ولی قطعا تمامی آنان روزی سرکوب و ریشه کن خواهند شد.

امام جمعه آبسرد، با بیان اینکه طرح مساله انرژی هسته ای از سوی استکبارگران برای مقابله با این دیار اسلامی بهانه ای بیش نیست، تصریح کرد: مشکل اصلی دشمن گسترش و صدور انقلاب اسلامی است و اقداماتی همچون تحریم، تهدید و اختلافات فرقه ای در راستای خاموش کردن چراغ پرفروغ انقلاب اسلامی از سوی آنان صورت می گیرد.

حجت الاسلام میرشریفی، با تاکید بر اینکه این نور الهی خاموش شدنی نیست و روز به روز با پشت سر گذاشتن قله های ترقی و موفقیت تا ظهور امام عصر (عج) پروفروغ تر می شود، اذعان داشت: دنیا بداند که تمامی قیام های بیداری اسلامی کشورها در برابر مستکبران و مستبدان نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران و از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به واقعه 13 آبان، بازداشت و تبعید حضرت امام راحل به ترکیه در پی اعتراض به قانون استکباری کاپیتولاسیون، روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام، اظهارداشت: این انقلاب دوم که امام راحل آن را بزرگتر از انقلاب اول عنوان کردند، راه های توطئه دشمنان را در برابر انقلاب مسدود کرد.

امام جمعه آبسرد، شکل گیری اوج مبارزه علیه ریشه های نفوذ آمریکا در سایر کشورها را از ثمرات و برکات مبارزه امام راحل علیه استبداد سلطنتی و سلطه استعماری و واقعه سیزدهم آبانماه عنوان و خاطرنشان کرد: ابهت ظاهری و هیمنه خودساخته آمریکا در این جنبش یکپارچه فرو ریخت و پوشالی بودن آنان بر جهانیان آشکار شد .

وی افزود: آمریکا خشم حاصل از شجاعت دانشجویان را به رهبری امام راحل با فشار به مجامع بین المللی، سازمان ملل، شورای امنیت و ایجاد جو تبلیغاتی علیه دانشجویان، حمله نظامی، محاصره اقتصادی و بلوکه کردن دارایی ها و اموال ایران نشان داد./س

برچسب ها: مکه ، ظلام ، استبدادگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.