اردبیل/

طلاب ، سربازان خدمت به فرهنگ اهل بیت (ع) هستند

امام جمعه اردبیل و نماینده ولی فقیه در این استان گفت : طلاب حوزه های علمیه در حقیقت سربازان خدمت به فرهنگ و افكار ارزشمند اهل بیت (ع) هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی افزود : پیغمبر گرامی اسلام (ص) و خاندان مطهر ایشان برای پایه گذاری و استمرار اسلام ناب محمدی (ص) سختی ها و ناملایمات بسیاری را متحمل شده اند و اكنون وظیفه احیا و صیانت از این فرهنگ بسیار اصیل و ارزشمند برعهده روحانیت است.

وی گفت : رشد معنویت و اخلاق و نیز سلامت روابط اجتماعی و برقراری آن روی عدالت از شاخصه های مهم جامعه آرمانی اسلام ناب محمدی (ص) هستند و در این جامعه بشر به عنوان یك خانواده واحد جهانی خواهد بود و حكومت واحد جهانی كه در آن مرزهای جغرافیایی و سیاسی و نژادی برچیده خواهند شد تشكیل خواهد شد.

امام جمعه اردبیل افزود : طلاب كه راه معنوی كسب علوم دینی و ترویج آن را برگزیده اند روحانیان جوانی هستند كه این وظیفه خطیر یعنی احیاء و استمرار فرهنگ اهل بیت (ع) تا رسیدن به جامعه آرمانی اسلام را برعهده دارند.

وی از روحانیت به عنوان قشر مهمی در جامعه یاد كرد كه نقش روشنگری و هدایت جامعه برای جلوگیری از بروز انحرافات و كج روی ها را تا زمان ظهور یگانه منجی عالم بشریت و ایجاد حكومت واحد جهانی بر عهده دارند.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی كار روحانیت را بسیار خطیر و ارزشمند دانست و گفت: این عالمان دینی و روحانیان معتقد و پاك نفس هستند كه با ترویج و بیان زیبایی ها و آموزه های دین مبین اسلام جامعه را از انحرافات و ناهنجاری ها و فساد و تباهی دور نگه می دارند./س

برچسب ها: اردبیل ، طلاب ، سربازان ، خدمت ، به ، اهل ، بیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.