عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن مخالفت با دو فوریت اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: موضوع استعفای کاندیدای ریاست جمهوری باید به صورت عادلانه برای همه نامزدها لحاظ شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،مهدی دواتگری نماینده عجب شیر در جلسه علنی امروز (یکشنبه14 آبانماه) در مخالفت با طرح اصلاح لایحه انتخابات به صورت دو فوریت گفت: قید دو فوریت برای طرح و لوایح در صورتی است که احتمال فوت فرصت وجود داشته باشد در صورتی که در این طرح چنین احتمالی نمی‌رود چرا که طبق اعلام وزارت کشور انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد سال آینده برگزار خواهد شد بنابراین فرصت لازم برای بررسی این طرح وجود دارد.

وی در ادامه به ماهیت این طرح اشاره کرد و گفت: در صورتی در متن این اصلاحیه رئیس مجلس، نمایندگان و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از استعفا مستثنی شده‌اند که سایر نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری موظف هستند تا شش ماه قبل از ثبت نام استعفا دهند.

وی تصریح کرد: چگونه می‌شود که یک شهردار که در یک محیط کوچک به فعالیت خود ادامه می‌دهد باید شش ماه قبل استعفا دهد ولی یک نماینده که تریبون آزاد دارد و می‌تواند همه جا سخنرانی کند از این قاعده مستثنی شده است بنابراین باید با در نظر گرفتن عدالت سعی کنیم شرایط مناسبی را برای همه کاندیدا رقم بزنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطر نشان کرد: با دو فوریت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری مخالف هستم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کاندیدا ، دواتگری ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار