برخی منابع خبری هشدار دادند فاجعه ای انسانی در مناطق مسلمان نشین میانمار در راه است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره ؛ جدیدترین خبرها از میانمار حاکی است اوضاع اقلیت مسلمان در ایالت آراکان روز به روز بدتر می شود. این در حالی است که روز به روز بر شمار فراریان از اردوگاهها در غرب میانمار افزوده می شود. بر اساس گزارش های کمیساریای عالی سازمان ملل، آوارگان مسلمان در این اردوگاهها از ابتدایی ترین امکانات حتی غذا، آب و دارو محروم هستند.

هم اکنون جنایات و خشونت های بوداییها علیه مسلمانان در میانمار به فاجعه ای انسانی منجر شده است. بر اساس گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل بیش از یک سوم مهاجران مسلمان در روزهای اخیر، منازل خود را در مناطق مسلمان نشین میانمار ترک کرده اند.

کمیساریای عالی پناهدگان سازمان ملل تاکید کرده است که اوضاع روز به روز بدتر می شود و فاجعه ای انسانی ممکن است در راه باشد. بنابر گزارشها این امکان وجود دارد که خشونت های جدید هر لحظه از سرگرفته شود که در نتیجه موج جدید مهاجرت ها را به اردوگاه های پناهندگان به دنبال خواهد داشت. سازمان ملل از کشورهای همسایه میانمار خواسته است مرزهای خود را به روی فراریان باز نگه دارند.

تعداد زیادی از کشتی ها در سواحل مرکز منطقه راخین در انتظار تاریکی شب می مانند تا از آنجا بگریزند در حالی که همیشه به مقصد نمی رسند و گاه غرق می شوند.
برچسب ها: فاجعه ، میانمار ، مسلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار