برخي افراد با ايجاد بي نظمي و دخالت در امور اكران و همچنين خارج ساختن عنان كار از دست شوراي صنفي نمايش اوضاع اكران را آشفته كرده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه  سينما باشگاه خبرنگاران؛ شب گذشته در برنامه ي "هفت" در بخش ميزگرد هفته، غلامرضا رمضاني تهيه كننده فيلم سينمايي "همبازي" در خصوص بحث بحران اكران گفت:در صورت فراهم شدن شرايط براي تماشاي فيلم كودك، خانواده ها به آوردن بچه ها براي ديدن فيلم ترغيب مي شوند و در صورت فراهم آمدن شرايط نويد داده شده به ما در خصوص اكران فيلم "همبازي"، چشم اندازي خوبي براي استقبال از اين فيلم مي‌بينيم.
وي افزود: پخش كننده‌ي فيلم "همبازي" با گرفتن تعهد از مسئولان و همچنين به دنبال اين تعهد به ما قول داد كه اكران اين فيلم با هيچ اثر كودك مشابهي همزمان نشود اما اين  شرايط مثبت و آرماني به دليل رفع تكليف برخي از خود، محقق نشد.
كارگردان فيلم "همبازي"، تصريح كرد: همچنين فيلمي را كه در هفته اكران به عنوان فيلم جديد براي نمايش معرفي شد؛ مشابه آن در سينماهاي آزاد با 4 برابر سينماهاي در اختيار ما؛ اكران شد و در واقع اين فيلم با 44 سينما و فيلم ما با11 سينما به كار خود ادامه  و هفته بعد نيز فيلمي در ژانر كودك وارد ميدان شد.
رمضاني اظهار داشت: اكران بخش اعظمي از آثار كودك در صورت فرهنگسازي مناسب، اطلاع رساني دقيق از طرف مسئولان و داشتن وقت و صرف هزينه و حوصله از طرف خانواده ها كار درستي است اما در چنين شرايطي اكران همزمان چند فيلم كودك مانع ديدن شدن "همبازي" به  شده است.
وي افزود: خانواده با توجه به تعدد فيلم هاي كودك در سينما براي تصميم گيري براي گزينش يك اثر دچار سردرگمي مي‌شوند همچنين عدم شرايط  مساوي و رعايت نشدن عدالت در اكران و از سوي ديگر محدوديت د رتعداد سينما و سانس‌هاي نامناسب مشكلاتي را براي اكران و فروش "همبازي" ايجاد كرده است.
كارگردان "همبازي" تصريح كرد: نبود نظم درست در سينما و آشفتگي هاي اخير در امر اكران و همچنين تصميم گيري افراد مختلف عنان كار را از دست شوراي صنفي نمايش خارج كرده  و همين موضوع نيز بر آشفتگي هاي اخير دامن زده است.

* مديريت فعلي سينما در مقابل حوزه هنري دستان خود را بالا گرفته است

در ادامه ي اين برنامه حبيب كاووش سخنگوي شوراي صنفي نمايش با برقراري تماس تلفني و شركت در بحث "بحران اكران"؛ گفت: تداخلي در خصوص اكران فيلم ها صورت نگرفته است و اكران فيلم "كلاه قرمزي و بچه ننه " به پايان رسيده است. فروش كم فيلم ها نه تنها در آثار كودك بلكه در آثار سينمايي مخصوص به بزرگسالان نيز به چشم مي خورد و اين از نداشتن مخاطب سرچشمه مي گيرد.
وي افزود: ما با رعايت نظام اكران در بخش فيلم هاي داراي سر گروه تنها دو فيلم كودك را براي نمايش بر روي پرده انتخاب كرديم و در بخش اكران آزاد نيز فيلم هايي بدون سينماي سر گروه مشغول به اكران خود هستند. اكنون هيچ فيلمي به دليل نامساعد بودن وضعيت سينماي ايران از فروش خوبي بهره مند نيست و فروش كم در ژانر كودك به همزماني چند فيلم كودك با هم مربوط نمي شود.
سخنگوي شوراي صنفي نمايش عنوان كرد: امسال با يك آسيب شناسي دقيق به بحران اكران درمي‌يابيم كه در سال گذشته با توجه به نبود اين مشكل 120 درصد افزايش مخاطب داشتيم اما به دنبال شوك ايجاد شده در اوايل سال 91 كنترل اكران از دست ما خارج شد با اين وجود و همچنين اين امر كه طبق قانون اكران سه فيلم به دست يك دفتر پخش نادرست بود اما براي كنترل شرايط و خروج از بحران اين كار را انجام داديم.
كاووش د رادامه افزود: درگيري هاي اخير بر سر به نمايش در نيامدن برخي فيلم ها در سينماهاي حوزه هنري و ادامه اين لجبازي ها به طور قطع وضعيت اكران را هر روز نسبت به گذشته آشفته تر مي سازد و همين اختلافات فيلم سازان را براي اكران فيلم هايشان و همچنين توليد آثارشان به خود سانسوري دچار كرده است.
وي خاطر نشان كرد: مديريت فعلي سينما در قبال حوزه هنري دستان خود را به بالا گرفته است و به همين خاطر در  اين عرصه هر كسي كار خود را انجام مي دهد و همين امر با خارج ساختن كنترل اكران از دست ما، وضعيت اكران را آشفته ساخته است.

* اختاپوس به عنوان يك فيلم با سرمايه گذاري خصوصي بسيار متضرر شده است

در ادامه ي اين برنامه سيد جواد هاشمي كارگردان فيلم سينمايي "اختاپوس" نيز با اضافه شدن به اين ميزگرد از طريق تماس تلفني؛ گفت: مسئوليت اين آشفتگي را سرانجام چه كسي قبول خواهد كرد زيرا كه در حال حاضر تعدد فيلم‌هاي كودك در سينما وضعيتي همچون جشنواره كودك را تداعي مي‌كند و اين شرايط عجيب بي سابقه همانند بلاي آسماني بر سر ما به طور ناگهاني نازل شده است.
وي افزود: غلامرضا رمضاني از نديده شدن فيلم خود توسط مخاطبان ناراحت است، "اختاپوس" نيز با ساخته شدن در بخش خصوصي در اين اوضاع  ضربه مي خورد و من نيز به خاطر همين امر از سرمايه گذارم شرمنده هستم.
كارگردان "اختاپوس" عنوان كرد: مجموع فروش فيلم هاي كودك بسيار خوب بوده و اين امر در واقع استقبال مخاطبان را از سينما را نشان مي دهد اما بي نظمي در اكران و در دست داشتن بهترين سينما ها به "كلاه قرمزي و بچه ننه" بعد از گذشت اين مدت زمان از اكران به فروش فيلم هاي كودك ضربه مي زند.
هاشمي اظهار داشت: ما بارها بر همكاري حوزه ي هنري با وزارت ارشاد تاكيد كرده‌ايم اما بي نظمي در اكران و همچنين وجود همزمان چند فيلم  مرتبط با كودك و به دنبال آن سخت شدن تصميم گيري براي گزينش يك فيلم توسط خانواده ها ارتباط مستقيمي با اين اشفتگي ها ندارد./ص
برچسب ها: اکران ، فیلم ، هفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.