متاسفانه برخی از موسسات آموزشی با بکارگیری برخی اصول روانشناسی به منظور فريب دانش آموزان به نفع خود استفاده می‌کنند.

زنگنه کارشناس آموزشی در گفتگو با  خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران    گفت:دانش آموزان کنکوری با گذشت مدتی از آغاز برنامه ریزی های درسی انجام گرفته شده برای پیش برد اهداف خود و یادگیری بهتر و آسان تر به سراغ کتاب های کمک آموزشی رفته و به خرید این گونه کتاب ها می‌پردازند.

  وي افزود: برخی از موسسات آموزشی با ایجاد احساس نیاز در دانش ‌آموزان سعی در فروش کتاب های کمک آموزشی دارند که این امر کاری غیر حرفه ای است و موجب بالا بردن هزینه های آموزشی کنکور برای خانواده دانش آموزان می شود.

وی افزود: دانش آموزان باید توجه داشته باشند که استرس باعث ایجاد مشغله ذهنی می شود که فرد برای رفع این استرس که خواه منشا بیرونی دارد به دنبال پاسخ آن می‌گردد که متاسفانه آموزشگاههای غیر متعهد به اصول علمی از این ویژگی ذهنی افراد استفاده نو کرده و به فروش کتاب های خود می‌پردازند.

زنگنه تصریح کرد: خانواده ها نباید برای دانش آموزان ایجاد استرس کنند، زیرا با ایجاد استرس در دانش آموز باعث مشکلاتی می شوند که برای رفع این استرس که ناشی از فضای کنکور و فضای آموزشی است به سراغ کتاب ها و موسسات آموزشی گوناگون رفته تا به این حس نیاز پاسخی دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانش آموزان که خود در متن موضوع قراردارند با نیازهای ‌آموزشی بیشتر آشنا هستند و باید خانواده ها به فرزندان استقلال عمل دهند تا نیازهای خود را شناسایی و با مشورت مشاوران قابل اطمینان به آ‌نها پاسخ دهند./ع2
برچسب ها: موسسه ، کتاب ، درسی ، ذهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار