در پایان دیدار تیم های فوتسال ایران و اسپانیا از گروه سوم مسابقات جام جهانی تیم ملی کشورمان توانست در یک بازی زیبا بهترین تیم جهان را متوقف کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران: رقابت های جام جهانی فوتسال عصر دیروز در بانکوک تایلند افتتاح شد و از  ساعت 17:30 امروز تیم ملی فوتسال کشورمان در نخستین بازی به مصاف تیم ملی اسپانیا تیم مدعی جام و اولین تیم رنکینگ فیفا رفته است.
دو تیم تا به حال بازی های دوستانه و رسمی بسیاری انجام داده اند در آن ایران توانسته یکبار به پیروزی برسد.

این بازی که با قضاوت داوری از مکزیک در سالن هوامارک بانکوک برگزار شد در پایان با حساب  2 به 2 مساوی به پایان رسید.

در نیمه دوم ایران بازی بهتری نسبت به حریف خود به نمایش گذاشت و توانست بازی دو برصفر باخته نیمه اول را به تساوی بکشاند.

گل های اسپانیا توسط میگولین و لوزانو به ثمر رسید و برای ایران  مسعود اسماعیل پور و حسین طیبی گلزنی کردند.

حمید احمدی و علی حسن زاده از ایران  و چهار بازیکن اسپانیا در این بازی اخطار گرفتند.

نیمه نخست دیدار تیم های فوتسال ایران و اسپانیا از گروه سوم مسابقات جام جهانی تیم ملی اسپانیا با حساب 2 بر صفر پیروز به رختکن رفت.

در ترکیب اولیه تیم ملی فوتسال ایران،  مصطفی نظری، علی حسن زاده، محمد طاهری، محمد کشاورز و مسعود دانشور به میدان رفتند و در ادامه احمد اسماعیل پور، حمید احمدی،حسین طیبی،علی رهنما، سپهر محمدی و افشین کاظمی به زمین رفتند.

این بازی با قضاوت داوری از مکزیک در سالن هوامارک بانکوک برگزار شد و در این نیمه حمید احمدی و حسن زاده با دریافت کارت زرد یک پنالتی نوع دوم را نیز به اسپانیایی ها دادند  که گلی در برنداشت ضمن آنکه اسپانیایی ها نیز به دلیل تعویض بدون اجازه داور یک اخطار دریافت کردند. لین بازیکن اخطاری اسپانیا بود.

گل اسپانیا توسط میگولین در دقیقه چهار نیمه اول زده شد و در اواخر این نیمه نیز لوزانو گل دوم را به ثمر رساند.

از سویی دیگر دیدار ایران و اسپانیا از آن جهت که رویارویی تیم نخست آسیا و تیم نخست دنیا نیز خواهد بود حائز اهمیت است. این بازی در سالن هوامارک تایلند برگزار می شود.

گفتنی است، در گروه دوم این رقابت ها که تیم ملی فوتسال کشورمان حضور دارد به جز اسپانیا، مراکش و پاناما نیز حضور دارند.

**برزیل، اسپانیا و آرژانتین تیم های قدرتمند جام

بر اساس اين گزارش، هفتمین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال در حالی از دیروز در تایلند اغاز به کار کرده است که سه تیم قدرتمند برزیل، اسپانیا و آرژانتین در فوتبال در فوتسال نیز مدعی هستند و از میان آنها تیم ملی اسپانیا با ایران در دور مقدماتی هم گروه است.

*برزیل تشنه انتقام از اسپانیا

تیم ملی فوتسال برزیل با بیشترین تعداد قهرمانی بدون شک قدرتمندترین تیم تاریخ فوتسال جهان است. این تیم در تمام سالهای تشکیل تیم فوتسال با تیم ملی اسپانیا رقابت می کرد. کادرفنی برزیل امسال تمام پتانسیل خود را به کار می گیرند تا در تایلند به پنجمین قهرمانی خود در تاریخ مسابقات جام جهانی رسیده و رده اول رنکینگ فیفا را از اسپانیا پس بگیرند. طلایی پوشان در دوره گذشته این مسابقات در خانه با حمایت تماشاگران خودی به اقتدار هشت ساله اسپانیا در فوتسال جهان خاتمه دادند. پائولو دی اولی ویه راˈ سرمربی نامدار برزیلی ها بعد از جام جهانی 2008 به دلیل  اختلاف با مسئولان کنفدراسیون فوتسال این کشور از سمت خود کناره گیری کرد تا ˈمارکوس سوراتوˈ ملقب به ˈپیپوکاˈ هدایت تیم ملی برزیل را برعهده بگیرد. پیپوکا با ترکیب جام جهانی 2008 در مسابقات فوتسال کوپا آمریکا در سال 2011 میلادی شرکت کرد و توانست با پشت سر گذاشتن تیم های مدعی آرژانتین و پاراگوئه، نوزدهمین جام قهرمانی برزیل را درآرژانتین به دست آورد.

*دستکش طلایی در دستان برزیل

تیم ملی برزیل همچنین بهترین دروازه بان جهان را هم در اختیار دارد. تیاگو بهترین دروازه بان جهان در سال 2008 در تیم مهره اصلی است. تیاگو که رابطه نزدیکی هم با مصطفی نظری دروازه بان تیم ملی ایران دارد چند سال در روسیه با تیم گازپروم قرارداد داشت تا سال گذشته بار دیگر به برزیل بازگشت. فالکائو بهترین بازیکن جهان در سال های 2004، 2006 و 2011 میلادی و آری، ویلد، گابریل و سزار پائولو (بازیکنان شاغل در اروپا)، ملی پوشان سرشناس برزیل در جام جهانی 2012 تایلند هستند.

*برزیل در گروه مرگ

تیم ملی فوتسال برزیل در سخت ترین گروه مرحله مقدماتی جام جهانی با تیم های ژاپن (قهرمان آسیا)، لیبی (قهرمان آفریقا) و پرتغال همگروه است اما با وجود حضور برترین ها در این گروه شکی نیست که این تیم به مرحله بعد صعود می کند. هفتمین دوره مسابقات فوتسال جام جهانی از روز یازدهم آبان ماه امسال با حضور 24 تیم در بانکوک تایلند شروع می شود.

برزیل با شش دوره حضور به این عناوین دست پیدا کرده است:

عنوان های قهرمانی : 4 دوره ( سال های 1989، 1992، 1996 و 2008 میلادی)

تعداد بازی : 49 بازی ( 41 پیروزی، 5 تساوی و سه شکست)

تعداد گل ها : 322 گل زده و 76 گل خورده

بهترین پیروزی : برتری 29 بر 2 مقابل تیم ملی گواتمالا در جام جهانی 2000

بهترین گلزن : مانوئل توبیاس با 43 گل زده

*اسپانيا كليد طلايي ايران تا نيمه نهايي!

تيم ملي فوتسال اسپانيا با حضور در رده اول رنكينگ فيفا گزينه اول قهرماني در جام جهاني تايلند است. برزيل و اسپانيا دو حريفي هستند كه سالها با هم دست و پنجه نرم كردند و اين بار اسپانيا با تصاحب رنكينگ اول فيفا قصد دارد جام قهرماني جهان را هم از اين تيم پس بگيرد. اين تيم در هفتمين دوره مسابقات جام جهاني همراه با پاناما و مراكش همگروه ايران است و حضور اين تيم در گروه ايران بليط خوش شانسي ايران است. در شرايطي كه پيش بيني مي شود اسپانيا به عنوان تيم اول گروه صعود مي كند ايران به عنوان تيم دوم تا مرحله نيمه نهايي بازي هاي ساده تري را پيش رو دارد. اولين بازي اسپانيا در جام جهاني تايلند مقابل تيم ملي فوتسال ايران است.
 
*قرمزپوشان انتقام مي گيرند

تيم ملي اسپانيا در جام جهاني 2008برزيل پا به پاي ميزبان در فينال پيش رفت و در نهايت در ضربات پنالتي جام قهرماني را از دست داد. به همين دليل اسپانيا به دنبال اين است كه اين بار چنين مجالي را به برزيل ندهد و ناكامي چهار سال گذشته را جبران كند. از طرف ديگر برزيلي ها برنامه مدوني چيده اند تا در اين بازي ها اسپانيا را مغلوب كرده و رنكينگ فيفار ا هم پس بگيرند. به نظر مي رسد اين دو تيم ميدان رويارويي جذابي در جام جهاني داشته باشند.
 
*پديده اي به نام "لوزانو"

به جرات مي توان گفت يكي از بزرگترين مربيان تاريخ فوتسال جهان در اسپانيا حضور دارد. تیم ملی فوتسال اسپانیا 10 سال طلایی را همراه با "خاویر لوزانو" سرمربی نام آشنای خود سپری کرد و توانست دو دوره متوالی قهرمان جام های جهانی 2000 و 2004 میلادی شود. لوزانو سال 2006 میلادی از مربیگری تیم ملی فوتسال اسپانیا کناره گیری کرد تا "ویسنته لوپز" شاگردش هدایت این تیم را در جام جهانی برعهده گیرد. لوپز بعد از جام جهانی، تیم ملی فوتسال اسپانیا را با تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه راهی یورو 2012 کرد که این تیم با نتايج چشمگير قهرمان اين بازي ها شد.
 
آمار دیدارهای اسپانیا در جام های جهانی فوتسال به شرح زیر است :
 
تعداد حضور : 6 دوره
عنوان های قهرمانی : 2 دوره ( سال های 2000 و 2004 میلادی)
تعداد بازی : 44 بازی ( 35 پیروزی، 4 تساوی و 5 شکست)
تعداد گل ها : 190 گل زده و 82 گل خورده
بهترین پیروزی : برتری 10 بر صفر مقابل چین تایپه در جام جهانی 2004
بهترین گلزن : ژاوی رودیگوئز با 18 گل زده

*راه راه پوشان بدشانس!

تيم ملي فوتسال آرژانتين از سال 2008 چهار سال در انتظار بود تا جام جهاني بعدي برسد تا بدشانسي دوره بعد را جبران كنند. تيم ملي آرژانتین که در دوره قبلي جام جهانی با بدشانسی از راهیابی به جمع چهار تیم برتر جهان محروم شد، این بار با مربیگری "فرناندو لاراناگا" و بازیکنان با تجربه خود يكي از گزينه هاي جدي حضور در جمع مدعيان قهرماني است.

*آرژانيتن به جاي ايران

تا ماه گذشته تيم ملي فوتسال ايران در رده ششم دنيا قرار داشت ولي با از دست دادن قهرماني آسيا در بازي هاي ملي يك رده ديگر سقوط كرد. با سقوط ايران تيم ملي آرژانتين جاي ايران را در رده ششم گرفت. آرژانتینی ها سال 2011 میلادی میزبانی کوپا آمریکا را برعهده داشتند و با غلبه بر تیم های پرو، شیلی و کلمبیا راهي فينال شدند ولي اين بار اين برزيل بود كه آرژانيتن را از ميدان به در كرد و به قهرماني كوپا آمريكا رسيد. تيم ملي آرژانتين اين بار در تلاش است تا بدشانسي هاي مسابقات بين المللي قبل را جبران كند.
 
سرمربي آرژانتين: طلسم آرژانتين در تايلند مي شكند

تيم ملي آرژانتين در جام جهاني تايلند قرعه خوبي داشته و براي صعود از دور مقدماتي هيچ مانعي در سر راه ندارد. آرژانتین در گروه چهارم مرحله مقدماتی جام جهانی 2012 تایلند با تیم های مکزیک، ایتالیا و استرالیا همگروه است.  فرناندو لاراناگا سرمربی تیم ملی فوتسال آرژانتین در جدیدترین مصاحبه خود با اشاره به قرعه خوب این تیم در جام جهانی گفت:" طلسم بدشانسي هاي گذشته آرژانتین در تایلند شکسته مي شود. امسال ما اميد داريم كه به جمع چهار تيم برتر دنيا راه پيدا كنيم. آرژانتین با بازیکنان باتجربه ای که سابقه بازی در لیگ های اروپایی را دارند، می تواند تمامی تیم های حاضر در هفتمین دوره جام جهانی را شگفت زده کند.

آمار دیدارهای آرژانتین در جام های جهانی فوتسال به شرح زیر است:
تعداد حضور : 6 دوره
افتخارات : مقام چهارم در جام جهانی 2004
تعداد بازی : 36 بازی (16 پیروزی، 5 تساوی و 15 شکست)
تعداد گل ها : 96 گل زده و 92 گل خورده
بهترین پیروزی : برتری 8 بر یک مقابل کوبا در جام جهانی 2000
بهترین گلزن : کارلوس سانچز با 9 گل زده

*آرامش فوتسال درغربت رسانه ای قبل از جام جهانی

در حالی که طی هفته های گذشته با ممنوع المصاحبه شدن ملی پوشان اخبار زیادی از فوتسال به بیرون درز نمی کرد تیم ملی با یک آرامش نسبی راهی مسابقات جام جهانی شد.

بر اساس اين گزارش، قرنطینه مصاحبه ای بازیکنان و وضعیت پخش مسثقیم بازی ها از جمله کارهایی  بود که کمیته فوتسال قبل از اعزام تیم ملی برای مسابقات جام جهانی تایلند برنامه ریزی کرده بود.
 
*درگيري براي پخش بازي هاي جام جهاني

يكي از مشكلات قديمي كميته فوتسال پخش بازي هاي فوتسال بود. ترابيان هميشه براي گرفتن پخش مستقيم بازي هاي فوتسال مشكل داشت و بعد از مدت ها مذاكره  توانست پخش چند بازي فوتسال را بگيرد اين در حالي است كه صداوسيما بدون هيچ مشكلي در سال 2008 تمام بازي هاي ايران در مسابقات جام جهاني را زنده پخش كرد. با توجه به بازتاب وسيع دوره هاي قبل رئيس كميته فوتسال با تكاپوی بسیار برای این دوره سعی کرد مشکلات را با شروع مسابقات جام جهاني برطرف كند.
 
*حاشیه زدایی ترابیان از تیم ملی

بعد از حاشیه هایی که پس از خط خوردن نام چند بازیکن از تیم ملی ایجاد شد و جواد اصغری مقدم با انتقاد شدید به صانعی مسائل زیادی را بیان کرد. ترابیان تصمیم گرفت تا مسابقات جام جهانی تا جایی که می تواند رابطه اش را با رسانه ها کمتر کند تا حاشیه جدیدی ایجاد نشود. بعد از اینکه بازیکنان تیم ملی ممنوع المصاحبه شدند ترابیان به تعداد زیادی از تهمت ها و اظهار نظرهای هم جواب نداد.

در گام بعدی رئیس کمیته فوتسال در دو جلسه هعم اندیشی خبرنگاران را راه نداد تا برنامه اش برای دور نگه داشتن کارشناسان از تیم ملی را تکمیل کند. البته کارشناسان این بار به قصد حمایت از تیم ملی آمده بودند و کادرفنی تیم ملی از هم اندیشی مربیان فوتسال استقبال کردند. این سیاست کمیته فوتسال تا زمان اعزام تیم ملی ادامه داشت تا بازیکنان با کمترین دغدغه فکری راهی این مسابقات شوند./مح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
نسیم
۱۱:۱۱ ۱۳ آبان ۱۳۹۱
من بازی دیروز رو از اول نگاه کردم . واقعا عالی ومردانه بازی کردند . هر 2 تا گل عالی بود. شکست اصلا حق بچه های تیم نبود. دستشون درد نکنه. بازیهای بعدی رو هم حتما ببرید.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۰:۰۱ ۱۳ آبان ۱۳۹۱
اسپانیا نیم دوم تو قوطی بود
Iran (Islamic Republic of)
علي نوري
۲۲:۰۹ ۱۲ آبان ۱۳۹۱
واقعا خيلي خوب بازي كردند حق ايران برد بود زحمت كشيدند
آخرین اخبار