طرح شهردار مدرسه با هدف گسترش شور و نشاط در فعاليت هاي اجتماعي، تقويت روحيه مشاركت جويي و مسئوليت پذيري، دانش آموزان به صورت همزمان در سراسر مناطق 22 گانه شهر تهران مورخ 10 آبان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ،مشاركت دادن دانش‌آموزان در امور شهري مي‌تواند استعدادهاي نهان آنان را شكوفا كرده و اين افراد را با مسئوليت‌هاي مختلف شهري آشنا كند.
مشارکت حداکثری دانش آموزان در انتخابات شهردار مدرسه
مهندس ابراهیم مداحی ، شهردار منطقه 13 گفت : به منظور تقویت روحیه مشارکت جویی داوطلبانه و شناخت بهتر شهر و مدرسه و شخصیت دادن به نوجوانان ، انتخابات شهرداران مدارس در 10  مدرسه شامل مدارس  دخترانه «فاطمیه»، «دستغیب»، «نرجس»، «حجاب»، «سرلشگر بابایی» و «فروغ دانش» و همچنین در مدارس پسرانه «غفاری»، «مقداد»، «باهنر» و «پیچک» امروز دهم آبان ماه با مشارکت جمع کثیری از دانش آموزان  برگزار شد.
وی افزود : این مراسم  با مشارکت  اداره آموزش و پرورش منطقه  برگزار  و طی آن افراد شایسته  با انتخاب  دانش آموزان و همشاگردی ها انتخاب شدند تا بدین واسطه دانش آموزان به تمرین مسئولیت پذیری پرداخته و  در امور مدرسه خود نظارت کنند.
شهردار منطقه 13 در خصوص مراحل اجرای این طرح تصریح کرد : با  انجام فعالیت های تبلیغاتی کاندیدا های  شهرداران مدارس  و اطلاع رسانی های صورت گرفته ،  انتخابات مدارس صورت گرفت که پس از برگزاری انتخابات و اعلام نتایج ، نفر اول به عنوان شهردار مدرسه ، نفر دوم رئیس شورا شهر ، و نفرات سوم تا ششم به عنوان اعضای شورا شهر انتخاب شدند.
 مهندس مداحی خاطر نشان کرد : با اجرای این طرح ، جلساتی با حضور شهرداران نواحی و همچنین شهرداران مدارس برگزار و از این طریق ضمن آشنای شهرداران مدارس نسبت به اقدامات اجرایی ، شهرداران نواحی در جریان مشکلات مدارس قرار می گیرند.
گفتنی است ،همزمان با اجرای انتخابات شهرداری مدرسه در مدارس منتخب منطقه 13 ،  انتخابات شهردار مدرسه  در مدرسه شهید پیچک با  اجرای ویژه برنامه هایی با حضور مشاور اجرائی شهردار ، رئیس اداره آموزش و پرورش ، رئیس اداره آموزش و مشارکت های شهروندی و نماینده شورایاری برگزار شد.
تاثیرات مثبت اجتماعی طرح بر دانش‎آموزان
رئیس اداره آموزش و مشارکت های اجتماعی منطقه 13 گفت : این طرح عمدتا جنبه تربیتی دارد  و موفقیت آن بیشتر وابسته به تحولی است که در شخصیت دانش آموزان بوجود می آورد و آنها را برای برخورد مثبت و توفیق آمیز با مشکلات زندگی اجتماعی آماده می سازد
وی با اشاره به ضرورت همکاری و تعامل بیشتر اداره آموزش و پرورش با شهرداری  افزود : با کمی تعامل بیشتر و آموزش‏های فراگیرتر می‏توان امید داشت دانش ‏آموزان ما در آینده به افرادی لایق، کاردان و مسئولیت ‏پذیر تبدیل شوند.
قاسمی اظهار داشت: شهرداران مدارس در واقع رابط دانش ‏آموزان و شهرداری خواهند بود. آن‏ها با آموزش‎هایی که می‎بینند، نسبت به شناسایی مشکلات درونی و پیرامون مدرسه مامور می‎شوند و این مسائل را به شهرداری اطلاع‏ رسانی می کنند.ضمن اینکه این افراد با مبلغ تنخواه 200 هزار تومانی که در اختیار دارند، با هماهنگی مدیر و مربیان مدرسه، به رفع مشکلات موجود در مدرسه خود خواهند پرداخت.
نظرات دانش آموزان در مورد اجرای طرح
رضا فهیمی یکی از دانش آموزان مدرسه پیچک که در روز انتخابات شهردار مدرسه به همشاگردی خود رای داده است در خصوص اجرای این طرح گفت : به نظر من اجرای این طرح می تواند بسیاری از مشکلات مدرسه را کاهش بدهد و دانش آموزان با ارائه ایده ها و نظرات خود  برای بهبود و ضعیت مدرسه خود می توانند موثر باشند.
امیر عباس صادق زاده  از دیگر دانش آموزان این مدرسه است. وی معتقد است: شهرداران مدرسه طرح بسیار خوبی است چرا که از این طریق بچه ها برای مسئولیت پذیری و ایفای نقش های مهم تر آماده می شوند./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار