اظهارات وزير امور خارجه آمريكا مبنی بر تهيه فهرستي از شخصيتها و سازمانهاي سوري براي به دست گرفتن رهبري مخالفان در سوريه، همچنان در محافل سیاسی و رسانه ای بازتاب دارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، هيلاري كلينتون طی سخنرانی خود در زاگرب، رسما اعلام كرده كه واشنگتن، ديگر شوراي ملي سوريه را به عنوان نماينده مخالفان و مهمترين تشكل مخالف در سوريه، به رسميت نمي شناسد.

وزير امور خارجه آمريكا در آن سخنرانی اظهار داشت: براي رهبری مخالفان، اسامي افراد و سازمان هايي را پيشنهاد كرده ايم و بر اين باوريم كه بايد اين طرف ها در تركيب رهبري مخالفان در سوريه قرار داده شوند و شوراي ملي سوريه ديگر نه به عنوان نماينده مخالفان، بلكه به عنوان بخشي از تشكل وسيع مخالفان مي تواند به فعاليت خود ادامه دهد و بايد شخصيت هايي از درون سوريه نيز به اين تشكل ملحق شوند.

در پي اين اظهارات که دو هفته پیش از سوی وزیر خارجه آمریکا مطرح شد، مارك تونر سخنگوي وزارت امور خارجه این کشور 31 اكتبر (دیروز) در یک كنفرانس مطبوعاتي در واشنگتن، از پاسخ به سوالي در خصوص مطابقت گفته هاي هيلاري كلينتون با سخنان پيشين مسئولان آمريكایی مبني بر عدم مداخله در روند انتخاب سران مخالفان در سوريه، عاجز ماند و تنها گفت: در نهايت سوري ها در اين باره تصميم گيري مي كنند.
برچسب ها: آمریکا ، سوریه ، اپوزیسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار