رودهن/

ضرورت بازگشت به تعصب و حرفه‏ ای ‏گری در فوتبال

سرپرست سال‏ های نه چندان دور تیم ملی فوتبال ایران بر ضرورت بازگشت به تعصب و حرفه ‏ای‏ گری تأکید کرد.

مهدی اربابی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: بازیکنان حرفه ‏ای فوتبال در دنیای امروز ساعت 21 شب را نمی ‏بینند، ولی بازیکنان در ایران برخی شب ‏ها را به خوش‏ گذرانی می‏ گذرانند و دلیل این موضوع نبود نظارت بر این افراد است.

وی با یاد آوری گل دوم ایران به کویت توسط علی دایی در جام ملت‏های آسیای سال 1992 میلادی در امارات متحده عربی گفت: در آن دوران، علی دایی با 120 کیلوگرم وزن بر روی سر فرود ‏آمد؛ اما با تمام وجود توپ را وارد دروازه کرد.

اربابی تصریح کرد: این امر باعث پارگی تاندون ‏های علی دایی شد ولی امروز برای بازیکنی 20 میلیارد ریال هزینه می‏ شود ولی او هیچ تعصبی از خود در میدان بازی نشان نمی ‏دهد.

سرپرست سال ‏های نه چندان دور تیم ملی فوتبال ایران اضافه کرد: فوتبال در وهله نخست توانایی، قدرت بدنی و بعد دانایی، تعصب و غیرت است.

وی افزود: اگر بازیکنی آمادگی جسمانی نداشته باشد، بعد از 20 متر دویدن در تصمیم‏ گیری برای دریبل، پاس، شوت و ... دچار مشکل می ‏شود.

سرپرست سال‏ های نه چندان دور تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به راهکار رفع مشکلات امروز فوتبال ایران، گام نخست را استعداد یابی صحیح بین جوانان عنوان کرد و افزود: استعداد یابی در فوتبال ایران باید جدی ‏تر گرفته شود تا استعداد ها شکوفا شوند.

وی تصریح کرد: ضرب ‏المثلی داریم که «از هفت تخم بلبل فقط یکی به پرنده‏ای چه‏چهه‏ زن تبدیل می‏ شود» و در فوتبال نیز باید استعداد های واقعی از میان نوجوانان و نونهالان شناسایی شوند و تحت آموزش قرار گیرند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.