دبير نخستين همايش ژئوپلوتيک شيعه گفت: همانطور که جمهوري اسلامي ايران در بسياري از شاخص‌ها از موقعيت ژئوپلوتيکي بالايي برخوردار است، بايد با رواج ادبيات ژئوپلوتيک شيعه به قطب اصلي اين حوزه در جهان تبديل شود.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، عباس احمدي دبير نخستين همايش ژئوپلوتيک شيعه در کنفرانس خبري اين همايش با بيان اين‌که پس از وقوع انقلاب اسلامي در ايران، شيعه از قلمرو مرزهاي منطقه فراتر رفت، اظهار داشت: دشمنان اسلام هم در برابر مکتب رهايي‌بخش تشيع، بيکار ننشسته و حتي برخي از کشورهاي مسلمان را با خود همراه کرده‌اند.

وي افزود: يکي از اتهاماتي که غرب به ايران نسبت داد، اتهام هلال شيعي انقلاب اسلامي بود، اما برپايي چنين همايش‌هايي تاکيد مي‌کند که راهکار اصلي انقلاب اسلامي، وحدت در جهان اسلام است و ايده هلال شيعي از ديد جمهوري اسلامي ايران نمي‌تواند به نفع مسلمانان باشد.

دبير همايش ژئوپلوتيک شيعه، تعامل حوزه علميه و دانشگاه را از اهداف اصلي اين همايش برشمرد و تصريح کرد: در عرصه سياست خارجي هم بايد به راهکارهاي عملي در حل مشکلاتي چون کشتار مسلمانان در سطح جهان دست يابيم.

وي ادامه داد: همانطور که جمهوري اسلامي ايران در بسياري از شاخص‌ها از موقعيت ژئوپلوتيکي بالايي برخوردار است، بايد با رواج ادبيات ژئوپلوتيک شيعه به قطب اصلي اين حوزه در جهان تبديل شود.

احمدي با بيان اين‌که پس از فراخوان، 320 چکيده مقاله به دبيرخانه همايش ارسال شده است، تصريح کرد: کميته همايش زير نظر رحيم صفوي، استاد اين حوزه شروع به کار کرد و 270 چکيده مقاله در مرحله اول مورد قبول واقع شدند و پس از مطالعه کامل آنها 157 مقاله به طور کامل مورد بررسي قرار گرفته و در نهايت کميته داوري 48 مقاله را براي ارائه در 12 نشست‌ تخصصي اين همايش انتخاب کرد.

گفتني است همايش ياد شده 16 و 17 آبان ماه سال جاري در سالن اصلي دانشکده تربيت بدني و سالن‌هاي ايران،‌ حنانه و سينماي دانشکده مطالعات جهاني دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

انتهاي پيام/ش3
برچسب ها: همایش ، ژئوپلوتیک ، شیعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار