القدس العربي نوشت عضو دفتر سياسي جنبش حماس حمله گسترده رژيم صهيونيستي را به نوار غزه بعيد مي داند.

ه گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، اين روزنامه لندني در پايگاه اينترنتي امروز خود نوشت: صلاح البردويل عضو دفتر سياسي حماس و سخنگوي رسمي اين جنبش روز سه شنبه به خبرنگار اين روزنامه گفت نوار غزه در آينده هدف حمله گسترده اسرائيل قرار نخواهد گرفت ؛ زيرا مصر ديگر آن جايگاهي را که در دوره رياست جمهوري حسني مبارک براي اسرائيل قائل بود، براي آن قائل نيست.

وي خاطرنشان کرد امکان دارد مصر در هرگونه حمله گسترده به نوار غزه در برابر اسرائيل قرار گيرد.

البردويل درخصوص ترکيب جديد دفتر سياسي حماس به خبرنگار اين روزنامه گفت «تا به اين لحظه انتخاباتي که در آن رئيس و ديگر اعضاي دفتر سياسي جنبش حماس انتخاب شوند، برگزار نشده است».

وي افزود «انتخابات در سطح داخلي و خارجي برگزار شده است، اما انتخابات عمومي که در آن رئيس و ديگر اعضاي دفتر سياسي حماس انتخاب مي شوند، برگزار نشده است».

سخنگوي رسمي جنبش حماس پيش بيني کرد رئيس دفتر سياسي اين جنبش پيش از پايان سال کنوني ميلادي انتخاب شود. وي گفت «اميدواريم رئيس دفتر سياسي حماس پيش از پايان سال کنوني ميلادي انتخاب شود».

البردويل درمورد آشتي ميان حماس و فتح که کنترل غزه و کرانه باختري رود اردن را در دست دارند و تماس احتمالي اين دو براي نيل به اين هدف گفت «هم اکنون هيچ گونه تماس قابل ذکري درمورد پياده سازي توافقنامه آشتي صورت نمي گيرد و طبيعتا دليل آن سرگرم بودن تشکيلات خودگردان فلسطين به موضوع مراجعه به سازمان ملل است.

در اين شرايط تشکيلات خودگردان فلسطين به هيچ وجه به هيچ گونه مذاکره ملي نمي پردازد.

عضو دفتر سياسي حماس گفت مراجعه به سازمان ملل آخرين تيري است که  محمود عباس پرتاب مي کند.

البردويل احتمال حمله گسترده اسرائيل را به نوار غزه، همانند سال دو هزار و هشت، بعيد دانست و گفت در حال حاضر مصر ديگر جايگاهي را که در دوره رياست جمهوري حسني مبارک براي اسرائيل قائل بود، براي آن قائل نيست.

وي پيش بيني کرد مصر در هرگونه حمله گسترده به نوار غزه در برابر اسرائيل قرار خواهد گرفت.

عضو دفتر سياسي حماس در ادامه خاطرنشان کرد «من از طرف مردم مصر سخن نمي گويم اما اميدوارم مصر نقشي بيشتر از نقش کنوني اش ايفا کند تا بتواند مانع از حمله پي در پي دشمن صهيونيست به نوار غزه شود. پيش بيني ما اين است که دشمن مذکور هر از گاهي حمله مي کند تا به برتري در بازدارندگي دست يابد، انتخاباتش را سپري کند و آتش بس را بر مردم فلسطين تحميل کند و نتانياهو نيز با اين حملات دستاوردهايي انتخاباتي به دست بياورد و بدين ترتيب با پيروزي در انتخابات تندروهاي اسرائيل و افراد تشنه به خون مردم فلسطين را خشنود کند. اين يک فلسفه کلي در اسرائيل است».

البردويل ادامه داد «از اين رو بعيد نمي دانيم در آينده هر از گاهي شاهد حمله يا اقدامات خصمانه باشيم. اما به دلايل مختلف پيش بيني نمي کنيم در مرحله بعدي جنگي گسترده برضد نوار غزه صورت گيرد. يکي از اين دلايل اين است که اسرائيل نمي خواهد بدون حمايت آمريکا و کشورهاي منطقه و عربي وارد جنگ شود؛ زيرا دفعه پيش نيز يعني در سال دو هزار و هشت با حمايت اين کشورها وارد جنگ شد. اما هم اکنون از چنين حمايتي برخوردار نيست؛ به ويژه اين که مصر به اين جنگ بها نمي دهد و چه بسا درصورت حمله گسترده به نوار غزه در مقابل اسرائيل قرار گيرد. آمريکا نيز به حمله جديد به نوار غزه اهميت نمي دهد. جامعه جهاني نيز به لحاظ رواني براي پذيرش چنين جنگي آماده نيست. اين دشمن صهيونيست و جبهه داخلي آن نيز آماده وارد شدن به يک جنگ گسترده و تحمل کردن عواقب آن نيست. به همين دليل به نظر من اسرائيل وارد يک جنگ گسترده نخواهد شد اما پيش بيني مي شود که به صورت پي در پي به اقدامات خصمانه بپردازد.
برچسب ها: حماس ، اسرائیل ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار