باز ديدكنندگان مجموعه فرهنگي تاريخي گلستان ازپاي پوش هاي مكانيكي براي ورود به موزه ها استفاده مي كنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  اداره كل روابط عمومي و امور فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي وگردشگري؛ مدير مجموعه فرهنگي تاريخي گلستان با اعلام اين موضوع گفت:پيش از اين بازديد كنندگان موزه هاي كاخ گلستان از پاي پوشهاي پارچه اي براي ورود به فضاي موزه ها استفاده مي كردند و از سال گذشته تاكنون دستگاههاي اتوماتيك با تجهيز بازديدكنندگان به پاي پوشهاي نايلوني براي آنها را براي ورود به موزه ها آماده مي كند.
مسعود شريفي با تاكيد بر اينكه تاكنون پاي پوشهاي نايلوني و پارچه اي كه به شكل دستي استفاده مي شود در اختيار بازديدكنندگان قرار مي گرفت،خاطرنشان كرد: راحتي استفاده از پاي پوشهاي جديد كه از طريق دستگاههاي مكانيكي انجام مي شود،رعايت اصول بهداشتي و تامين سلامت محيط موزه ها و همچنين يكبار مصرف بودن آن از مهمترين امتيازات پاي پوش هاي مكانيكي است كه در حال حاضر فقط در اين مجموعه فرهنگي تاريخي استفاده مي شود.
شريفي  درباره نحوه استفاده از اين دستگاهها؛ گفت: بازديدكنندگان پيش از ورود به موزه ها پاي خود را در جاي مخصوص در اين دستگاه قرار داده و دستگاه به شكل اتوماتيك آنها را به پاي پوشهاي نايلوني مجهز مي كند.
شريفي در پايان افزود: طي 10روز گذشته به دليل تامين پاي پوش‌ها و سرويس قطعات دستگاهها بازديدكنندگان با استفاده از پاي پوشهاي پارچه اي  يا نايلوني دستي و در برخي موارد بدون پاي پوش از موزه ها بازديد كردند. /ص
 
 
                                                                                                                                    مسعود شريفي
                                   
برچسب ها: میراث ، فرهنگی ، صنایع ، دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار