بر اساس این تحقیق این گونه جدید از باکتری های مغناطیسی می تواند در ردیابی دارو در سلولهای بدن بیمار کمک کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

 این گونه جدید در دهانه رودخانه در ایالات متحده شناسایی شده است که می تواند در زمینه پزشکی مفید باشد.

برای شناسایی ویژگی های باکتری microbussola یک گروه از پژوهشگران ایتالیایی از موسسه ملی ژئوفیزیک و آتشفشان LNGV تحقیقی راانجام داده اند.

فابیو فلوریندو، یکی از رهبران این تحقیق گفت: در حال حاضر حضور بلورهای مگنتیت در این باکتری تایید شده است و ما باید هنوز خواص این باکتری که بسیار زنده است را مورد مطالعه قرار دهیم.

این باکتری که مگنتیت بلک موری نام دارد در نزدیکی دهانه رودخانه NEPONSET، توسط یک گروه از محققان دانشگاه نوادا، شناسایی شد.

برای درک بهتر ویژگی های مغناطیسی، مگنتیت بلک موری در آزمایشگاه LNGV توسط یک تجزیه و تحلیل کشت شد.

براساس این تحقیق، این تجزیه و تحلیل که توسط میکروسکوپ الکترونی انجام شده است حضور یک ساختار زنجیرهز ای از بلورهای مگنتیت خالص را نشان می دهد، که هر کدام از این بلورها به اندازه 20-50 نانومتر یعنی بیش از 10 برابر قطر مارپیچ دوگانه DNA، است.

مگنتیت بلک موری متعلق به رده باکتری های مگنتیتی است، این باکتری ها موجودات تک سلولی هستند که داخل آنها بلورهای کوچک حساس به میدان مغناطیسی، نوعی قطب نمای بیولوژیکی ایجاد کرده اند.

این نوع باکتری ها می توانند برنامه های جالب توجه در بسیاری از زمینه ها، بخصوص در پزشکی کنترل از راه دور حمل و نقل داروها در داخل سلولهای بیمار را به طور مستقیم را حمایت کنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.