استاندار آذربایجانشرقی گفت: آخرین آمار در خصوص تامین 9 هزار و 500 واحد مسکن سیاستگذاری شده برای جمعیت ثابت این منطقه، حکایت از سقف گذاری 4 هزار و 911 واحد و دیوار چینی 6 هزار و 692 دارد و تا نیمه ی دوم آذر آماده واگذاری خواهد بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، بیگی در جمع خبرنگاران با ارائه ی گزارشی از عملکرد ستاد مدیریت بحران استان در زلزله ارسباران با بیان اینکه ساخت مسکن در مناطق زلزله زده برای 18هزار و 500 خانوار هدف گذاری شده است گفت: با اقداماتی نظیر تامین مصالح ساختمانی با توجه به نرخ ارز در کشور و تامین متمرکز مصالح ساختمانی تاکنون بیش از 70 درصد بازسازی و فراهم کردن منازل مسکونی برای جمعیت ثابت این منطقه انجام شده است.

بیگی گفت: در تصمیم گیری های شورای عالی مدیریت بحران استان علاوه بر تامین اسکان موقت، بر تامین فضاهای دامی و تامین امکانات اولیه ی زلزله زدگان نیز تاکید شده است.

وی ادامه داد: دولت برای اینکه شرایط مناسبی را برای آسیب دیدگان از زلزله فراهم کند، عوامل و دستگاههای ذیربط را تحت فشار قرار داده است، و تا زمانی که مردم در حاشیه ی امن قرار نگیرند، در مناطق زلزله زده حضور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کار بازسازی مناطق زلزله زده در دو مقوله آجر چینی و سقف گذاری محدود شده است گفت: هزار و 500 خانوار هم اکنون در منازل بازسازی شده اسکان یافته اند.

علیرضابیگی با قدردانی از اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بازسازی مناطق زلزله زده گفت: در سایه ی همین تلاش ها، هفته ی جاری شاهد تحویل چهار هزار واحد مسکونی با حضور رییس جمهور خواهیم بود.

رئیس ستاد مدیریت بحران استان گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته، مجموع خسارت وارده در زلزله منطقه آذربایجان یکهزار و صد میلیارد تومان است که از این میزان، 176 میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد شده است.

علیرضا بیگی با اشاره به سیاست دولت نهم و دهم در خصوص مقاوم سازی مدارس گفت: در زلزله ی منطقه ارسباران، تعداد 116 مدرسه آسیب دیدند و مدارس آسیب دیده مانع از بازگشایی مدارس در آغاز سال تحصیلی نشد.

وی با بیان اینکه ساخت خانه های بهداشت ماموریت جدید بنیاد مسکن است گفت: علاوه بر احداث فضاهای جدید، بازسازی 20 واحد خانه ی بهداشت نیز مصوب شده است.

اولویت گذاری تامین مساکن ثابت برای جمعیت آسیب دیده ی اسکان دائم بود به همراه تامین فضاهای دامی و تلاش داریم زیر ساختهای منطقه را فراهم کنیم.

استاندار آذربایجانشرقی با اشاره به حساسیت تاریخ و جغرافیای وقوع زلزله ارسباران گفت: این حادثه دو هفته قبل از برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران اتفاق افتاد و موجب سوءاستفاده دشمنان و رسانه‌های بیگانه شد.

وی در تشریح حساسیت بعد جغرافیایی منطقه نیز خاطر نشان کرد: منطقه آذربایجانشرقی در طول تاریخ مورد طمع دشمنان بوده و در این مقطع نیز دشمنان قصد داشتند با توسل به مباحث قومیتی از این حادثه بهره‌برداری کنند.

وی ادامه داد: با وجود تمام تلاش ها رسانه های بیگانه، مردم ایران با کمک‌های کم‌نظیر خود از تمام نقاط کشور نشان دادند که یکپارچه هستند و هیچ عاملی نمی‌تواند وحدت و همدلی آنان را خدشه‌دار کند و حضور مسئولان تمام رده‌های کشور در منطقه به ویژه حضور مقام معظم رهبری نشان داد که نظام اسلامی با تمام بدنه خود در تلاش برای حل مشکلات زلزله‌زدگان است.

بیگی تاکید کرد: با وجود بزرگنمایی مشکلات مردم در مناطق زلزله‌زده و تبلیغات منفی، بازسازی با قدرت در حال انجام است و توانسته‌ایم اسکان ثابت ساکنان اصلی مناطق زلزله‌زده را فراهم کنیم و اکنون دغدغه اصلی دولت در خصوص اسکان زلزله‌زدگان و شرایط آنها در فصل سرما، برطرف شده است. /س

 

برچسب ها: بازسازی ، مناطق ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.