میت رامنی، روز دوشنبه به علت طوفان سندی که احتمالا زندگی میلیون ها آمریکایی را تحت تاثیر قرار خواهد داد، نشست های انتخاباتی خود که قرار بود از دوشنبه شب به وقت آمریکا برگزار کند، لغو کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، گایل جیتکو، سخنگوی میت رامنی، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد با توجه به نزدیک شدن طوفان سندی و خطراتی که این پدیده به همراه دارد، رامنی به این نتیجه رسیده است که نشست های انتخاباتی خود را لغو کند و از مقامات کشور بخواهد برای کمک رساندن به شهروندان در معرض خطر و حفاظت از آنها در برابر طوفان، همه تلاش خود را به کار گیرند.
لغو نشست های انتخاباتی میت رامنی پایان مبارزات تبلیغاتی وی را در رقابت با باراک اوباما پیچیده تر می کند. طبق نظرسنجی هایی که به تازگی در ایالت های کلیدی آمریکا از جمله اوهایو در شمال این کشور صورت گرفته است، میت رامنی همچنان اندکی از رقیب دموکرات خود باراک اوباما عقب تر است و باید تلاش کند تا این فاصله را تا زمان برگزاری انتخابات ششم نوامبر جبران کند.
نتایج نظرسنجی موسسه ایپسوس که به سفارش خبرگزاری رویترز صورت گرفت و روز یکشنبه منتشر شد،‌حاکی از آن است که باراک اوباما فاصله خود با میت رامنی بیشتر کرده است. طبق نتایج این نظرسنجی، چهل و نه درصد از رای دهندگان آمریکایی اعلام کردند در انتخابات ششم نوامبر به اوباما رای خواهند داد این در حالی است که چهل و شش درصد از آنها رامنی را تائید کردند. این نظرسنجی که هر روز از طریق اینترنت در مناطق مختلف آمریکا به ویژه ایالت های مهم و کلیدی این کشور صورت می گیرد، نشان داد که اوباما نسبت به هفته پیش فاصله خود را با رامنی بیشتر کرده است. میت رامنی از صبح یکشنبه تا کنون در ایالت اوهایو بسر می برد.
تحلیلگران آمریکایی می گویند اگر اوباما رقابت انتخاباتی را در این ایالت به برابر رقیب دموکرات خود واگذار کند، بخت چندانی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نخواهد داشت.
میت رامنی نشست انتخاباتی خود را که برای روز دوشنبه در ایالت اوهایو پیش بینی شده است، لغو نکرده است و قصد دارد بعد از ظهر روز دوشنبه به وقت محلی به ایالت ایووا در مرکز آمریکا برود.
میت رامنی در سخنرانی خود در شهر اوون لیک به هواداران خود درباره خطرات و پیامدهای مخرب طوفان ویرانگر سندی هشدار داد و از آنها خواست برای کمک رساندن به شهروندان در معرض خطر با صلیب سرخ و نهادهای امدادرسان همکاری کنند.
میت رامنی قرار بود دوشنبه شب به ویسکانسین و پس از آن روز سه شنبه به اوهایو و نیوهمپشایر برود اما ستاد انتخاباتی وی اعلام کرد این سفرها به علت طوفان لغو شده است. پل ریان، نامزد جمهوری خواهان برای تصدی معاونت ریاست جمهوری آمریکا، نیز سفرهای انتخاباتی دوشنبه شب و سه شنبه خود را لغو کرده است. ستاد انتخاباتی جمهوری خواهان برای برنامه های بعدی میت رامنی و پل ریان توضیحی ارائه نکرده است.
کارشناسان سیاسی آمریکا می گویند در حالی که باراک اوباما روز دوشنبه پس از لغو تمام نشست های انتخاباتی دوشنبه شب و سه شنبه خود به واشنگتن بازگشت، ادامه سفرها و نشست های تبلیغاتی میت رامنی در این شرایط می تواند برای نامزد جمهوری خواهان خطرات سیاسی به همراه داشته باشد.
برچسب ها: بین الملل ، رامنی ، سندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار