سرمايه‌گذاري عربستان براي ترور دانشمندان هسته‌اي ايران، تغيير گسترده استانداران، رد صلاحيت خاتمي و يارانش توسط شوراي نگهبان، حضور نيروي دريايي ارتش در کشور سودان و انتخاب وزير برتر دولت دهم از مهمترين عناوين خبري روز دوشنبه گروه سياسي باشگاه خبرنگاران بود.

به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران مهمترين عناوين خبري امروز (دوشنبه) به اين شرح است:


عربستان به عنوان آخرين خط دفاعي رژيم صهيونيستي
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به سرمايه‌گذاري عربستان براي ترور دانشمندان هسته‌اي ايران گفت:‌ اقدام اخير ضدايراني آل‌سعود جاي هيچگونه اغماض و چشم‌پوشي نيست و دخالت آنان در ترور دانشمندان جمهوري اسلامي بايد خيلي جدي دنبال شود.


تغيير استانداران هزينه زيادي را متوجه نظام كرده است/ ضرورت تغيير رئيس كل بانك مركزي
نايب رئيس مجلس با انتقاد از جابجايي مستمر برخي مسولان از جمله استانداران گفت: اصولا سياست راهبردي دولت‌هاي نهم و دهم در تغييرات مسئولين قابل قبول نبوده و هزينه‌هاي زيادي را متوجه نظام كرده است.



اولويت استخدام مربیان پیش دبستانی و نیروهای خریدخدمت آموزشی
قانون الحاق دو تبصره به ماده (17) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد.



بادامچيان: از جنجال برانگيزي در زمينه تحريم‌ها پرهيز شود
عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي گفت: اگر در زمينه تحريم‌ها بي تدبيري‌هايي وجود داشته بايد با تدبير حل شود و مسئولان وحدت خود را حفظ کنند چراکه تحريم‌ها کاري از پيش نخواهد برد از اين رو توصيه مي‌شود که افراد از جنجال برانگيزي در اين زمينه خودداري کنند.



من را با "قداره و رژ لب" چه کار/ رد صلاحيت خاتمي و يارانش توسط شوراي نگهبان
يك عضو جامعه روحانيت مبارز گفت: يک شبکه آمريکايي 2 تصوير از من به نمايش گذاشت، ‌يکي در حال قداره کشي و ديگري در حال ترانه خواندن با لب‌هاي رژ ماليده، آخر من را با "قداره و رژ لب" چه کار است؟ اين‌ها توطئه وطن‌فروشان و لاابالي‌هاست.



آغاز به كار طرح پايش سلامت دانشجويان بسيجي از 13 آبان
مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه علوم و تحقيقات از طرح پايش سلامت دانشجويان بسيجي اين دانشگاه از 13 آبان خبر داد.



پدافند غيرعامل از عوامل اصلي پيروزي حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه بود
معاون امور استان‌هاي سازمان پدافند غيرعامل گفت: هدف اسرائيل در جنگ 33 روزه انهدام 900 هزار شيعه در بيروت بود اما با تدبير حزب‌الله و با رعايت مباني پدافند غيرعامل، اين آسيب به ميزان 12 برابر كاهش يافت.



دولت آمريکا منشأ تروريسم سايبري است

وزیر دفاع در واکنش به اظهارات اخیر پانه‌تا وزیر دفاع آمریکا گفت: آمریکا منشأ تروریسم سایبری است و قصد دارد با فرافکنی و اتهام‌زنی زمینه را برای افزایش تحرکات تروریسم سایبری از سوی دولت آمریکا فراهم کند.



حضور نيروي دريايي ارتش در کشور سودان
بيست و دومين ناوگروه نيروي دريايي ارتش، صبح امروز در بندر پرتره سودان پهلو گرفت.



"الکترال کالج" مهم‌ترين منتخب کانديداهاي رياست جمهوري در آمريکا است
يک کارشناس رسانه‌های بین‌الملل گفت: انتخابات رياست جمهوري در آمريکا متاثر از "الکترال کالج‌" بوده و راي اکثريت مردم تاثير بسزايي در انتخاب رئيس جمهوری این کشور ندارد.



آقای رئیس جمهور! أین تذهبون؟
رئیس دیوان عدالت اداری، تصور رییس‌جمهور در تفسیر اصول قانون اساسی را ناصواب خواند و گفت: ما خطابمان به آقایان مسئول و رییس‌جمهور این است که أین تذهبون؟



سرهنگ زمانيان: ايران قوي‌ترين کشور در جهات تامين امنيت مرز‌هاي خود است
معاون فرماندهي مرزباني ناجا گفت: اقدامات گوناگوني در جهت انسداد قوي مرزها صورت گرفته است و مرزبانان با استفاده از رادارها و تجهيزات الکترونيکي قوي قادر به رصد دقيق مرزها هستند.



وزير برتر دولت دهم که بود؟
نخستين روز از نوزدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها با شعار "رسانه، كلام صادقانه، نگاه منصفانه" با حاشيه‌هايي جالب و خواندني همراه بود.

انتهاي پيام/س2


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار