يک کارشناس رسانه‌های بین‌الملل گفت: انتخابات رياست جمهوري در آمريکا متاثر از "الکترال کالج‌" بوده و راي اکثريت مردم تاثير بسزايي در انتخاب رئيس جمهوری این کشور ندارد.

حسن عابديني در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه انتخابات رياست جمهوري در آمريکا بر مبناي الکترال کالج است، گفت: براساس قانون اساسي آمریکا، در انتخابات رياست جمهوري این کشور مردم نقش بسزايي ندارند بلکه الکترال کالج يکي از مهمترين گزينه‌ها برای انتخابات رياست جمهوري است.

وي در ادامه با اشاره بر الکترال کالج‌ها و تعريف آن، افزود: الکترال کالج‌ها اغلب کساني هستند که به نهادهاي قدرت وابسته بوده که يکي از این نهاد‌ها در انتخابات آمريکا، شرکت‌ها و ابر سرمايه‌داران هستند و این‌ها در چارچوب الکترال کالج اعمال نفوذ و در پي آن از قدرت خود در حوزه‌هاي مختلف از جمله تبليغات استفاده مي‌کنند.

اين کارشناس رسانه‌های بین‌الملل با اشاره به انتخابات پيشين رياست جمهوري در آمريکا، تصریح کرد: در پي جريان‌ انتخاباتي پیشین آمريکا میان الگور و جرج بوش که از حزب دموکرات و جمهوري‌خواه بودند، در حالي بوش وارد کاخ سفيد شد که الگور از تعداد آرای بيشتري برخوردار بود که این نمونه‌ بارز از عدم تاثيرگذاري راي مردم در انتخابات رياست جمهوري و تعریف کامل الکترال کالج در آمریکا است.

عابديني با اشاره به صرف هزينه‌هاي گزاف در اين دوره از انتخابات رياست جمهوري آمريکا، افزود: هزینه‌های صرف شده که بالغ بر یک میلیارد دلار اعلام شده، در تاريخ انتخابات آمريکا بي‌سابقه بوده که شرکت‌هاي بزرگ سرمايه داری آمريکايي با پرداخت آن از کاندیداهای  رياست جمهوري در اين کشور حمایت می‌کنند.

وي در ادامه با اشاره به ترغيب کارگران و کارمندان شرکت‌هاي بزرگ از سوی سرمايه‌داران برای شرکت در انتخابات و رای دادن به شخص مورد نظر، اظهار داشت: بسياري از شرکت‌هاي بزرگ چند مليتي با دخالت لابي صهيونيستي و محافل این رژیم جعلی، وابستگان خود را به راي دادن به ميت رامني ترغيب می‌کنند.

این کارشناس رسانه‌های بین الملل در پایان با بيان اينکه در حوزه وابستگي به رژيم غاصب صهيونيستي و حمايت آنها از شخص خاصی، تفاوت چنداني ميان رامني و اوباما وجود ندارد، یادآور شد: هر دو نامزد انتخاباتي آمریکا، حفظ منافع رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه  را در زمره‌ي اهداف خويش قرار داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار