رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: حمایت واقعی ما از تولید و تکیه بر منابع داخلی تنها راه حل برطرف کردن مشکلات و معایب است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / جلیل جعفری‌بنه در آیین اختتامیه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خلخال که رئیس مجلس نیز در آن حضور داشت، افزود: شهرستان خلخال و کوثر از دیرباز در توسعه علمی، فضای فرهنگی و دانشگاهی و همچنین عشق و ارادت به آرمان‌های نظام اسلامی سرآمد هستند و این دو شهرستان با تقدیم 600 شهید والامقام در جنگ هشت ساله نهایت دلبستگی خود را به نظام نشان دادند.

وی افزود: بعد از گذشت 33 سال از پیروزی انقلاب و تحولاتی که در کشور رخ داده، استان اردبیل به ویژه جنوب این استان همچنان در محرومیت به سر می‌برد و در دهه پیشرفت و عدالت این مناطق بویی از توسعه‌ یافتگی و عدالت اجتماعی و اقتصادی نبرده است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی  گفت: در این اوضاع و احوال مردم انتظار دارند که گام‌های جدی در توسعه بخش‌های صنعتی و رونق اقتصادی برداشته شود که در این زمینه تعطیلی برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی رنج‌آور است.

جعفری‌بنه بیان کرد: از 950 واحد صنعتی در استان اردبیل کمتر از 20 واحد در خلخال و کوثر واقع شده به طوری که سهم اشتغال ما از بخش صنعت کمتر از 300 نفر است.

وی خاطر نشان کرد : تنها واحد صنعتی این شهرستان که مردم بیش از 12 سال است به آن امید بسته‌اند، کارخانه سیمان است که این کارخانه با پیشرفت 20 درصد نتوانسته است نیاز و خواسته مردم را پاسخگو باشد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی  به غنی بودن معادن و ظرفیت‌های این حوزه اشاره کرد و گفت: ما در فرآوری معادن نتوانستیم صنایع وابسته را راه‌اندازی کنیم و تنها سود و حاصل این توانمندی صادرات خام محصول و تخریب جاده‌های ما بوده است.

جعفری‌بنه افزود: جنوب استان علی‌رغم داشتن زمین‌های حاصلخیز، اراضی و باغات مستعد از مهاجرت بی‌رویه از مناطق روستایی به شهرها رنج می‌برد و سالانه 500 میلیون متر مکعب آب جاری در این شهرستان‌ها وارد قزل‌اوزن می‌شود./س

برچسب ها: اردبیل ، حمایت ، از ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.