ايمن الظواهري رهبر سازمان تروريستي "القاعده" در يک نوار ويديويي اينترنتي مردم مصر را تشويق به ادامه مبارزه براي اسلام و ربودن خارجي ها کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه روسي "پراودا" ؛ علت اين درخواست را عادي سازي مشهود در روابط بين مصر و اسرائيل و نيز توافق غيررسمي درباره آتش بس بين تل اويو و حماس  اعلام کرد.

الظواهري نزديکترين فرد به رهبر ايدئولوژيک القاعده يعني اسامه بن لادن محسوب مي شود. پس از مرگ "مرد شماره يک" القاعده، الظواهري رئيس جديد اين گروه تروريستي شد. الظواهري از محمد مرسي رئيس جمهور جديد مصر خواسته بود موضع خود را در خصوص "جهاد براي آزادي فلسطين" و شرکت مصر در جنگ آمريکا عليه ترور روشن سازد.

لازم به يادآوري است مرسي در زمان انتخابات رياست جمهوري مورد حمايت جنبش اسلامي «اخوان المسلمين» بود و از سال 2000 جزء رهبري جنبش بود. اما بعد از انتخاب اعلام کرد از اين جنبش خارج مي شود تا «رئيس جمهور تمام مردم مصر» باشد.

الظواهري مردم مصر را به اعتراض عليه عادي سازي روابط با اسرائيل فرا خواند. وي همچنين از همه هوادارانش خواست انقلاب مصر را تا برقراري قوانين شريعت و اتصال به قيام در سوريه عليه رژيم بشار اسد ادامه دهند.
برچسب ها: القاعده ، خارجی ، ربودن ، ترغیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار