معاون صنايع دستي كشوراز برگزاري مراسم داوري نشان بين المللي مرغوبيت صنايع دستي(مهر اصالت) به ميزباني ايران از24 تا 30آبان در شهر مقدس مشهد خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري؛ محمد حسن صالحي مرام با بيان اين كه اين مراسم  با حضور 5 كشور قرقيزستان، قزاقستان، تركمنستان، ازبكستان و تاجيكستان و به ميزباني كشورمان برگزار مي شود؛ گفت: با توجه به حضور موفق و سه دوره برنامه برگزاري داوري بين المللي مهر اصالت توسط معاونت صنايع دستي امسال نيزايران به مدت يك هفته ميزبان پنج كشور و 5 داور بين المللي در مشهد خواهد بود.
صالحي مرام با اشاره به سير صعودي و پيشرفت آثار هنرمندان و صنعتگران كشورمان در سطح بين المللي در سالهاي گذشته، تاكيد كرد: با توجه به اينكه در سال (2007)  6 اثر ، در سال (2008 ) 45اثر و در سال (2010)  65 اثر از هنرمندان و صنعتگران كشورمان موفق به دريافت نشان بين المللي مرغوبيت صنايع دستي شدند، سازمان جهاني يونسكو ايران را به عنوان ركورد دار در سطح منطقه مورد تشويق قرار داد  و باعث شد كه معاونت صنايع دستي در دو سال اخيرنسبت به برنامه ريزي براي تقويت هنرمندان و صنعتگران براي مشاركت در اين رويداد بين المللي اقدام كند.
معاون صنايع دستي كشورافزود: در همين راستا تاكنون 14 كلاس آموزشي براي هنرمندان و صنعتگران  و 10برنامه داوري ملي برگزار شده است.
وي با تاكيد بر اين كه صنايع دستي كشورمان براي حضور در داوري بين المللي بايد موفق به دريافت مهر ملي شوند ، گفت: در حال حاضر 400 اثر ازسراسراستانهاي كشور متناسب با شاخصهاي بين المللي ارزيابي شدند و مهر ملي دريافت كردند وآماده شركت در سطح بين المللي هستند.
وي افزود: استانهايي كه تاكنون فعاليت خاصي نداشته و مهر و نشان بين المللي نگرفته اند در برنامه امسال داوري نشان بين المللي مرغوبيت صنايع دستي(مهر اصالت) حضوري فعالانه دارند.
صالحي مرام خاطر نشان كرد: برنامه ريزيهاي  معاونت صنايع دستي در دو سال اخير باعث شده انگيزه تا لازم براي بالا بردن كيفيت توليدات بر اساس شاخص هاي بين المللي از سوي هنرمندان دنبال شود و بتوانيم از ظرفيت بالقوه موجود در هنرمندان و صنعتگران كه منجر به توليد آثار متناسب با استاندارهاي بين المللي مي شود استفاده مناسب كنيم. /ص
برچسب ها: میراث ، فرهنگی ، صنایع ، دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار