نائب رئیس خانه معدن گفت: با تکیه بر منابع معدنی و قابلیتهای آن می توان با خلق مزیت رقابتی ، تهدیدها را به فرصت توسعه اقتصادی کشورتبدیل کرد.

محمدرضا بهرامن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:سهم بخش معدن از تولید ناخالص داخلی کمتر از یک درصد است و با احتساب صنایع معدنی این رقم به بیش از چهار درصد می رسد .


وی ادامه داد:میزان ذخایر معدنی کشور 57 میلیارد تن ذکر شده که از این رقم 37 میلیارد تن به صورت قطعی و بقیه ذخیره احتمالی است .


بهرامن تصریح کرد:سال گذشته بالاترین میزان استخراج مواد معدنی با رقم 341 میلیون تن به ثبت رسید و انتظار می رود تا پایان برنامه پنجم توسعه  این میزان به رقم 570 میلیون تن برسد .


نائب رییس خانه معدن گفت:ایران در شمار 12 کشور برتر از لحاظ معدن خیزی جای دارد و تاکنون 68 ماده معدنی که حاصل اکتشاف 20 درصد از پوشش کل کشور است ،استخراج شده و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور از دستگاه های فعال در زمینه شناسایی کانی های مختلف محسوب می شود .


وی بر لزوم سرمایه گذاری در بخش های مختلف معدن بخصوص اکتشاف معادن از سوی دولت و بخش خصوصی تاکید کردو افزود: با تکیه بر منابع معدنی و قابلیتهای آن می توان با خلق مزیت رقابتی ، تهدیدها را به فرصت مبدل ساخت .


بهرامن با اشاره به برگزاری کنگره معدن خاطرنشان کرد: آخرین دستاوردهای بخش معدن از اکتشاف تا فرآوری توسط مسئولان و کارشناسان در این کنگره مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.


وی افزود:همچنین قرار است در این کنگره دورنمای بخش معدن و صنایع معدنی کشور و تاثیر آن در بخش اقتصاد کشور ترسیم شود.


لازم به ذکر است، کنگره بین المللی معدن از ششم  آبان ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شده و تا هشتم آبان ماه ادامه دارد./عب

برچسب ها: معدن ، توسعه ، فرصت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار