"كمال گنج"، كارشناس و تحليلگر سياسي، در گزارشي با اشاره به انتخابات رياست جمهوري در آمريكا، اظهار داشت: منافع و خواسته هاي صهيونيست بخش اهم تبليغات كانديداهاي رياست جمهوري را در ايالات متحده به خود اختصاص داده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري ردرس آنلاين؛ تسلط تل آويو بر بسياري از تصميمات مقامات كاخ سفيد، بر هيچكس پوشيده نيست. نگاهي به اقدامات واشنگتن در داخل و خارج كشور طي دهه هاي اخير، به روشني اثبات كننده اين موضوع است.
موضوع تلاش فلسطين براي عضويت در سازمان ملل، يكي از مسائلي است كه با مخالفت جدي آمريكا مواجه شد، تا آنجا كه واشنگتن با تهديد اتحاديه اروپا از اعضاي آن خواسته، تا حمايت خود از عضويت فلسطين را لغو كنند.
اين اقدام كاخ سفيد تنها به دستور اسرائيل و در راستاي تامين منافع داخلي و خارجي اين رژيم انجام گرفته است.
در مورد ديگري، اوباما ديدار مهم خود با سران كشورهاي عضو اتحاديه اروپا را به علت عدم حضور نخست وزير رژيم صهيونيستي كنسل كرد.
اوباما در نامه هايي جداگانه به سران كشورهاي اروپايي و تعدادي ديگر از كشورها، از آنان خواسته تا با طرح حضور مستقل فلسطين در سازمان ملل، مخالفت و قطعنامه دو كشوري با عنوان "سرزمين يهودي اسرائيل در كنار سرزمين هاي فلسطيني" را پيشنهاد كنند.
همچنين؛ برخي اسناد بدست آمده از دپارتمان دولت آمريكا نشان مي دهد، طي سالهاي متمادي فعالان هر دو حزب در اين كشور، نهايت تلاش خود را براي جلوگيري از تحقيقاتي بكار بستند كه مي تواند به كشف حقايق تاريخي در مورد رژيم جعلي اسرائيل، هولوكاست، سياست هاي فراگير لندن و واشنگتن در تقويت قدرت نظامي و جنگي تل آويو و مبارزه آمريكا عليه دشمنان اسرائيل، منجر شود.
كاخ سفيد فعاليت هاي گسترده اي نيز در سازمان ملل و شوراي امنيت براي گسترش خطوط مرزي تل آويو و پشتيباني از مرزهاي آبي و سواحل سرزمين هاي اشغالي _كه در تصرف صهيونيست هاست_ انجام مي دهد.
عليرغم اتهامات فراواني كه دادگاه هاي بين المللي در مورد جنايات گسترده جنگي تل آويو در سرزمين هاي اشغالي و ديگر مناطق دنيا مطرح ساخته اند، اما آمريكا همواره خود را حامي شماره يك رژيم صهيونيستي، ناميده است.
نامزدهاي انتخاباتي نيز با پيروي از همين سياست، منافع و خواسته هاي اين رژيم جعلي را محور تمامي تبليغات و برنامه ريزي هاي آتي خود قرار داده اند.
اوباما در سخنراني هاي تبليغاتي خود، مقامات صهيونيست را دوست مشترك تمامي آمريكائيان خوانده و اعلام كرده كه تصميمات آنها بي تاثير از نظرات اسرائيليان نيست.
رامني نيز تنها در راستاي حمايت از هم پيمان اصلي خود _تل آويو_ طبل حمله نظامي به تأسيسات هسته اي ايران را مي كوبد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار