نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: نمرودهای زمان ما که به هوا و هوس‌های دنیا آلوده شده‌اند با قدرت ایمانی مسلمانان هستی آنها فنا شدنی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز عید قربان که در مصلای امام خمینی این شهر برگزار شد، افزود: عید قربان عید تقوا و تقرب به خداوند متعال است و خداوند متعال داستان ابراهیم و قربانی کردن او را در تقرب به خداوند ابدی و جاودانه کرده تا یک تداعی تربیتی و اخلاقی باشد.

وی گفت: خداوند متعال حرکت ابراهیم در روز دهم ذیحجه را جز مناسک اصلی حج قرار داده و در بیان قصه ابراهیم درس و الهام گرفتن از آن را برای همه مؤمنان و موحدان زمان یادآور می‌شود.

عاملی با اشاره به درس‌های عبرت‌آموز از قصه شیرین حضرت ابراهیم (ع) خاطر نشان کرد:‌ یکی از این درس‌ها درس تسلیم شدن در برابر خداوند و سر فرود نیاوردن در برابر شیاطین و دیگر افراد است که همه مؤمنان باید این درس را مرام و مسلک خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین افزود: در قصه ابراهیم آنچه ظهور و نمود پیدا کرده است راندن شیطان از زندگی فردی و اجتماعی است و دوری از پلیدی و رجس است همه ما باید آن را معیار و محک زندگی خود قرار دهیم.

خطیب جمعه اردبیل ایثار کردن و گذشتن از همه چیز در راه خدا و بالاتر از همه درس امامت و توحید را از پیام‌های قصه ابراهیم توصیف کرد و گفت: حج مقدمه امامت است و حضرت ابراهیم به عنوان قهرمان توحید و بت‌شکن روزگار درس جاودانه‌ای برای همیشه به مسلمانان داده تا در برابر نظام‌های شرک‌آلود و حاکمان نمرود صفت ذره‌ای از اهداف و آرمان خود عدول نکنند.

وی گفت:‌ هر کس از راه شیاطین و اعمال شرک‌آلود آنها تبعیت کند به یقین شکست نصیب او می‌شود و ما وظیفه داریم به مانند ابراهیم حریت خود را حفظ کنیم و اجازه ندهیم ذره‌ای اهداف شیطانی در ما نفوذ پیدا کند./س 

برچسب ها: اردبیل ، عید ، قربان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.