به دنبال توافق طرفین حاضر در ناآرامی های اخیر در سوریه به منظور برقراری آتش بس چهار روزه و کنار گذاشتن سلاح، آرامش در سراسر این کشور حکم فرما شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پرس تی وی ، گزارش های صبح جمعه (۵ آبان) حاکی از آن است که با برقراری آتش بس و اقامه نماز در آغاز تعطیلات عید قربان مسلمانان، هیچ گونه موردی در نقض این آتش بس مشاهده نشده است.

تلویزیون دولتی سوریه همچنین تصاویری از حضور بشار اسد رئیس جمهور این کشور در مراسم نماز روز عید قربان در مسجد شهر دمشق پخش کرده است.

الاخضر الابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه پیش تر پیشنهاد برقراری آتش بس میان نیروهای دولتی سوریه و شورشیان تحت حمایت های خارجی را در خلال تعطیلات چهار روزه عید قربان مطرح کرده بود.

ارتش سوریه روز پنج شنبه (۴ آبان) اعلام کرد که آتش بس روز جمعه آغاز می شود و به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.

دولت سوریه پیش تر اعلام کرده بود که در صورتی که کشورهای غربی و متحدان منطقه ای آنها حمایت های تسلیحاتی و مالی از شورشیان را متوقف کنند، آتش بس در این کشور برقرار خواهد شد.

سوریه از ماه مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی است و بسیاری از مردم این کشور از جمله شمار زیادی از نیروهای امنیتی در ناآرامی های اخیر این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

برچسب ها: سوریه ، آتش بس ، قربان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار