شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی عربی اعلام کرد جنگنده‌های اسرائیل همچنان در حال گشت‌زنی بر فراز نوار غزه هستند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از بي بي سي، پس از حملات هوایی اسرائیل، خیابان‌های غزه تقریباً خالی از مردم شده بود، اما اکنون به تدریج زندگی ساکنان نوار غزه در حال از‌سرگیری است.
صدای پرواز جنگنده‌های F16 اسرائیل همچنان بر فراز نوار غزه شنیده می‌شود. برخی از مردم در آستانه عید قربان در حال رفتن به بازار برای تهیه نیازهایشان هستند.
نگرانی مردم درباره از‌سرگیری حملات در مناطق رفح، خان یونس، بیت لاهیا و بیت حانون بیش از دیگر مناطق است. اکنون نوار غزه در مقایسه با بامداد روز چهارشنبه و روز سه‌شنبه شاهد اوضاع نسبتاً آرامی است و ممکن است آغاز آتش‌بس تازه بین گروه‌های فلسطین با اسرائیل با میانجیگری مصر باشد.
اسرائیل ظهر روز چهارشنبه از بسته شدن گذرگاه تجاری کرم‌ابو‌سالم برای عبور کامیون‌ها و گذرگاه بیت‌حانون خبر داد، اما پس از آن اعلام کرد که فقط گذرگاه بیت‌حانون به مدت دو ساعت باز خواهد بود تا اتباع خارجی از غزه خارج شوند.
برخی مسئولان سازمان ملل متحد و آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطین وابسته به سازمان ملل متحد آنروا اعلام کردند که روز پنج‌شنبه گذرگاه بیت‌حانون بسته خواهد بود.
بسیاری از اتباع خارجی همچنان در نوار غزه هستند. همچنین اسرائیل از دانش آموزان مدارس اسرائیلی در مناطق مرزی نوار غزه خواسته است روز پنج‌شنبه در مدارس حضور داشته باشند که این نیز نشان می‌دهد دست‌کم ساعت‌های آینده حمله‌ای صورت نخواهد گرفت.
برچسب ها: جنگنده ، اسرائیل ، غزه ، پرواز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار