رئيس مركز تحقيقات بيماري هاي ريوي و سل دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت: چاقي مهمترين دليلي است كه موجب بروز بيماري اختلالات تنفسي در هنگام خواب مي شود .

داوود عطاران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد در ارتباط با بيماري هاي مهم ريوي افزود: اختلالات تنفسي هنگام خواب بيماري شايعي است كه نسبت به بيماري هاي شايع ديگر مانند سل و آسم افراد شناخت كمتري نسبت به آن دارند .

وی افزود : اين بيماري در واقع بيماري است كه موجب مي شود كه افراد در هنگام خواب ايست هاي تنفسي داشته باشند و در بسياري از موارد سبب بيداري بيماران مي شود و در برخي از موارد ممكن است موجب بروز سكته هاي مغزي و يا قلبي شود.

عضو مركز تحقيقات دانشگاه علوم پزشكي مشهد با اشاره به ميزان شيوع اين بيماري ادامه داد: بين 5 تا 10 درصد از افراد مبتلا به درجاتي از اين بيماري هستند.

عطاران با اشاره به علائم اين بيماري خاطرنشان كرد: خرخر كردن يكي از علائم اصلي است كه نشانگر ابتلا به بيماري اختلالات تنفسي هنگام خواب است .

رئيس مركز تحقيقات بيماري هاي ريوي و سل دانشگاه علوم پزشكي مشهد با اشاره به مشكلات رواني كه ممكن است در اثر اين بيماري ايجاد شود تاكيد كرد: اين بيماري در صورتيكه براي افراد مختلف عارضه هاي جسماني نداشته باشند به دليل اينكه فرد را در طول شب چندين مرتبه از خواب بيدار مي كند موجب بروز خستگي در طول روز براي فرد مي شود و از اين جهت مشكلاتي مانند بدخلقي و گاها افسردگي را به همراه خواهد داشت .

وي با اشاره به روش هاي پيشگيري از اين بيماري تصريح كرد: پيشگيري از چاقي و كم كردن وزن يكي از عوامل مهمي است كه در پيشگيري از بيماري اختلالات تنفسي زمان خواب تاثير دارد ./س

برچسب ها: چاقی ، تنفس ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.