يک روانشناس با ذکر اين نکته که بيماری آلزايمر ممکن است در کمين شما هم باشد، گفت: بيماری آلزايمر يک نوع اختلال عملکرد مغزی است که در آن بتدريج توانايی‌های ذهنی بيمار تحليل می‌رود.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ هدی مطهری، روانشناس گفت: اين اختلال پيشرونده، در ابتدا وقايع و آموخته‌های اخير را درگير می کند ولی بتدريج خاطرات قديمی هم آسيب می‌بينند و بيمار پاسخ سئوالی را که چند لحظه قبل پرسيده ‌است را فراموش می‌کند و مجدداً همان سؤال را می‌پرسد.

  وی تصريح کرد: با پيشرفت بيماری علائمی چون از دست دادن قدرت تشخيص زمان،افسردگی، از دست دادن قدرت تکلم و گوشه‌گيری نيز نمايان می شود.

اين روانشناس افزود: در حال حاضر درمان بيماری آلزايمر بيشتر شامل درمان‌های علامتی، درمان اختلالات رفتاری و داروهای کاهنده سير پيشرفت بيماری است و ازدرمان‌های غير دارويی نيزمی توان با عدم جابه جايی وسايل و تغيير محيط زندگی بيمار، کم کردن حضور افراد بيگانه و ناآشنا که سبب ترس و بی قراری بيمار می‌شود، ماساژ وی، معطر کردن محيط و پخش موزيک آرام، که با عث کاهش بيقراری می شود، اشاره کرد.

مطهری افزود: با توجه به اينکه هنوز درمانی برای بيماری آلزايمر وجود ندارد، نقش پيشگيری جدی تر از گذشته مطرح می شود.

وی مطالعه، ورزش وپياده روی روزانه، نوشيدن مايعات به اندازه ی کافی و پيروی از رژيم غذايی سالم در پيشگيری از بيماری آلزايمر موثر عنوان کرد./ح
برچسب ها: آلزایمر ، افسردگی ، مغز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار