سالانه نزدیک به 23 هزار تن انجیر در فارس فرآوری می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس رییس سازمان جهادکشاورزی فارس گفت: در حال حاضر 9 واحد فرآوری انجیر با نظارت سازمان جهادکشاورزی فارس در حال فعالیت هستند که این واحدها سالیانه حداقل ظرفیت 22 هزار و 850 تن انجیر را دارند و توانسته اند برای 194 نفر به صورت دائم و برای 970 نفر فصلی اشتغال ایجاد کنند.
مهرزاد خرد با بیان اینکه عمده واحدهای فرآوری انجیر در استان فارس انجیر خشک و انجیر مرطوب بسته بندی می کنند، افزود : در حال حاضر عمده محصولات تولیدی به کشورهای ویتنام، چین، آلمان، امارات، رومانی، هنگ کنگ و کره جنوبی صادر می شود.
وی افزود: پارسال صادرات انجیر واحدهای زیر پوشش سازمان جهادکشاورزی فارس سه هزار و 180 تن به ارزش 17 میلیون دلار بوده است.
رییس سازمان جهادکشاورزی فارس توسعه ی و ساخت سردخانه های زیر صفر برای نگهداری انجیر در واحدهای بسته بندی را امری ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به ممنوعیت استفاده از «میتل بروماید» به عنوان ضدعفونی کننده انجیر و نگهداری این محصول به صورت ارگانیک توسعه و احداث سردخانه های زیرصفر به منظور از بین بردن لار و شب پره هندی در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.
خرد با اشاره به تغییر نوع عرضه ی انجیر در بازار مصرف گفت: سازمان جهاد کشارزی فارس با توجه به بالا بودن ارزش افزوده در فرآوری این محصول فرآوری انجیر به صورت کیک، کلوچه، شربت، کنسانتره و مربا را در کنار بسته بندی داشته باشند، حمایت ویژه می کند ./س

برچسب ها: فرآوری ، انجیر ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.