فرمانده نيروي دريايي ارتش خبر داد

رصد لحظه‌اي ناوهاي هواپيمابر آمريكايي

فرمانده نيروي دريايي ارتش در گردهمايي فرماندهان مناطق و پايگاه‌هاي اين نيرو با اعلام ايجاد تحولات بزرگ در سطح نيروي دريايي راهبردي از رصد لحظه‌اي ناوهاي هواپيما بر آمريكايي خبر داد.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، امير دريادار حبيب الله سياري، فرمانده نيروي دريايي ارتش در سخناني با قدرداني از همه مسئولين اين نيرو كه در راستاي تحقق اهداف راهبردي تلاش مي‌كنند، اظهار داشت: در زمينه‌هاي گوناگون، تحولاتي عظيم در سطح نيروي دريايي ايجاد و موفقيت‌هاي فراواني حاصل شده است، به گونه‌اي كه در يك نمونه از اين تحولات امروز نيروي دريايي، ناوهاي هواپيمابر آمريكا را به صورت لحظه‌اي رصد مي‌كند.

وي با اشاره به ساير تحولات اساسي نيروي دريايي افزود: ما براي اينكه بتوانيم تدابير فرماندهي معظم كل قوا را عملي كنيم بايد آموزش‌هايمان متناسب با تهديدات باشد و در همه موارد تحول ايجاد كنيم، كما اينكه امروز در آمادگي كامل به سر مي‌بريم و اين را بارها به اثبات رسانده‌ايم.

دريادار سياري با تأكيد بر اينكه به هيچ وجه نبايد نسبت به داشته‌هايمان اظهار رضايت كرده و به آنها بسنده كنيم، خاطر نشان كرد: جاي تبريك دارد به تمامي عزيزاني كه همت كردند تا توانستيم هفت برنامه ارزشمند را در مدت زمان حضور مقام عظم رهبري در دانشگاه علوم دريايي امام خميني(ره) نوشهر به اجرا گذاريم و نتيجه آن ابراز رضايتمندي فرماندهي معظم كل قوا از اين برنامه‌ها بود كه فرمودند «نيروي دريايي با تحرك و با نشاط است، دانشجويان هم بانشاط هستند و اين نشاط را از فرماندهانشان گرفته‌اند».

فرمانده نيروي دريايي ارتش در ادامه با مقايسه نيروي دريايي امروز نسبت به چند سال اخير تصريح كرد: آنچه امروز شاهد آن هستيم سراسر موفقيت و كسب افتخار از جانب نيروي دريايي راهبردي براي ملت شريف ايران است و امروز فرماندهي در نيروي دريايي فقط امر و نهي نيست بلكه بايد بنا به فرمايش مقام معظم رهبري در فرماندهي رگه‌هايي از رهبري نيز وجود داشته باشد، يعني فرماندهي توأم با هدايت و اصلاح كاركنان؛ لذا فرماندهان نبايد از برنامه‌هاي فرهنگي غافل باشند.

وي اذعان داشت: همت بالاي شما فرماندهان عزيز موجب كسب اين افتخارات شده است و امروز شاهد حضور بيست و دومين ناوگروه نيروي دريايي در آب‌هاي آزاد و بين‌المللي هستيم، ضمن اينكه بايد با برنامه‌ريزي‌هاي سنجديده، اين مأموريت‌ها را ارتقاء بخشيم.

دريادار سياري با تأكيد بر ضرورت شناخت جنگ نرم و هجمه‌هاي اقتصادي و فرهنگي دشمن ابراز داشت: دشمن پس از به بن بست رسيدن در ساير ترفندها مي‌خواهد با فشار اقتصادي، ملت را از نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران جدا كند و لذا با استفاده از رسانه‌ها مي‌خواهد ثابت كند كه فرهنگ غرب از فرهنگ ما بهتر است، ولي خوشبختانه مردم ما آگاهند و ثابت خواهند كرد كه ترفندهاي دشمن در اين زمينه‌ها هم بي اثر است.

 فرمانده نيروي دريايي با ارائه راهكارهاي مقابله با جنگ نرم دشمنان گفت: در شرايط فعلي بايد ضمن شناخت و جلوگيري از آسيب‌پذيري‌هاي اقتصادي، هجمه‌هاي اقتصادي دشمن را بشناسيم و متناسب با آن به دفاع بپردازيم.

وي در پايان، استفاده از توليدات داخلي و عدم تبعيت از شايعات و جلوگيري از آنها را از جمله راه‌هاي مؤثر در مبارزه با هجمه دشمنان برشمرد و تصريح كرد: خط مقدم همه مقاومت‌ها در مقابل دشمن مردم هستند و انتظار ولايت هم همين است كه از رهنمودهاي ايشان تبعيت كنيم تا از اين پيچ مهم و حساس با سربلندي عبور كنيم.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۲:۴۳ ۰۱ آبان ۱۳۹۱
دم هر چی دریا دل با غیرته گرم
آخرین اخبار