دريادار سياري:

بزرگترين پيروزي تاريخ جنگ‌هاي ايران در عمليات "مرواريد" رقم خورد

فرمانده نيروي دريايي ارتش با بيان اينكه در دريا دشمن آمده بود تا سيادت آب‌هاي خليج فارس را در دست بگيرد، گفت: نيروي دريايي ارتش با انجام عمليات مرواريد توانست بزرگترين پيروزي در تاريخ جنگ‌هاي ايران را رقم بزند.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، امير دريادار حبيب الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش در جمع كاركنان  ستاد اين نيرو ضمن تبريك فرارسيدن هفته دفاع مقدس و دهه كرامت اظهار داشت: دشمن فكر مي‌كرد نيروي دريايي به هيچ عنوان آمادگي جنگ را ندارد و در برآوردها به اين نتيجه رسيده بود و علت آن مشخص بود چون تصور مي‌كرد ناوها، ناوشكن‌ها، هواناوها، بالگردها و ساير تجهيزات نيروي دريايي با توجه به سطح فناوري بالا مورد استفاده كاربران ايراني نيستند و آنها توانايي بهره‌گيري از اين تجهيزات را ندارند.

دريادار سياري با بيان اينكه نيروي دريايي قابليت‌ها و توانمندي‌هاي مختلفي در زمينه دريا،خشكي و هوا را دارا است، خاطر نشان كرد: اين نيرو در بسياري از عمليات‌ها حضور فعال داشته و در عمليات حماسه مقاومت 34 روزه خرمشهر محور اصلي بوده است.

وي تصريح كرد: رزمندگان ديگري از جمله جهان آرا و نيروهايش، نيروهاي مردمي و ... در حماسه مقاومت 34 روزه خرمشهر حضور داشتند اما محور اصلي اين عمليات نيروي دريايي و تكاوران اين نيرو بودند.

فرمانده نيروي دريايي ارتش گفت: در جزيره آبادان، دشمن در هشتم آبان در كوي ذوالفقاري طعم دومين شكست را چشيد كه در اين عمليات هم دو يگان تكاوران نيروي دريايي، گردان سرهنگ كهتري و نيروهاي مردمي حضور داشتند كه باز هم نيروي دريايي محور اصلي كار بود.

دريادار سياري در ادامه حضور فعال نيروي دريايي در شكست حصر آبادان،جزاير مجنون،عمليات بيت المقدس،والفجر هشت و ...را از ديگر اقدامات بزرگ نيروي دريايي برشمرد و اذعان داشت: نيروي دريايي در دريا كه محل اصلي انجام مأموريتش بود توانست سيادت كشور را حفظ كند به اين معني كه به هيچ وجه اجازه نداد دشمن حضور مثبتي در آبهاي ايران داشته باشد.

وي ابراز داشت: بايستي به پيشكسوتان نيروي دريايي درود فرستاد كه در دوران دفاع مقدس با تدبير والاي خود بزرگترين ضربه را به دشمن بعثي وارد گردند و انگشت روي حساس ترين نقطه دشمن يعني تضعيف اقتصاد آن گذاشتند.

دريادار سياري گفت: نيروي دريايي ارتش ضمن انهدام سكوهاي نفتي البكر و العميه رژيم بعثي با طرح ريزي بزرگترين جنگ دريايي بعد از جنگ جهاني دوم، طومار نيروي دريايي دشمن در 67 روز ابتداي جنگ  را درهم پيچيد و توانست ده هزار فروند كشتي تجاري ايراني را با انجام دويست عمليات مشترك اسكورت كند.

فرمانده نيروي دريايي ارتش با بيان اينكه حفظ اقتصاد كشور همواره برعهده نيروي دريايي بوده و هست، تأكيد كرد: اگر ما نمي‌توانستيم اين خطوط مواصلاتي را تأمين كنيم اقتصاد كشور با مشكل مواجه مي‌شد و در حقيقت در دوران هشت سال دفاع مقدس كه به تعبير مقام معظم رهبري همه چيز ما به نفت بند بود نيروي دريايي توانست چرخه اقتصاد كشور را بچرخاند و حماسه‌اي عظيم بيافريند.

وي با اشاره به عملكرد ارتش جمهوري اسلامي ايران در هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: شايد اينگونه عنوان شود كه در اوايل انقلاب خيلي از فرماندهان ارتش رفته بودند و در اوايل جنگ، ارتش در وضعيت ضعيفي قرار داشت اما همه بدانند وقتي دشمن با هدف تصرف هفت روزه ايران عزم خود را جزم كرده بود و با تمام قوا و حمايت‌هاي غرب و شرق جنگ را شروع كرد اين ارتش بود كه جلوي او را گرفت  و در سر جايش تثبيت كرد. اين اولين پيروزي ارتش محسوب مي‌شود كه اوايل جنگ زماني كه هنوز سپاه و بسيج شكل نگرفته بود، توانست با امكاناتي كه در اختيار داشت جلو پيشروي دشمن را گرفته و او را از ادامه حركت منع كند.

دريادار سياري در پايان، موفقيت‌هاي امروز نيروي دريايي را مرهون تلاش دلاوران هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: امروز نوبت شما عزيزان است كه راه شهداي گرانقدر را ادامه داده و همچنان كه پرچم پرافتخار كشور را در درياي مديترانه به اهتزاز در مي‌آوريد اين اقدامات ارزشمند را پيش گرفته و هرجايي كه لازم شد "هفتِ آذري" عمل كنيد.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار