مدير عامل شهر جديد پرند گفت: مسکن مهر تا اطلاع ثانوي به هيچ عنوان قابل خريد و فروش يا واگذاري نيست.

سعيد صابوني در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه 95 هزار واحد از 100 هزار واحد مسکن مهر در شهر جديد پرند پيشرفت فيزيکي مناسبي در طي چند ماه اخير داشته است گفت: 77 هزار و 216 واحد از اين تعداد مرحله سفت کاري را به اتمام رسانده اند و در مرحله نازک کاري هستند.

وي ادامه داد: 38 هزار واحد مسکن مهر نيز مرحله نازک کاري آنها به اتمام رسيده و در آستانه افتتاح قرار دارند.

* 8 هزار واحد مسکن مهر بدون مراسم افتتاح شد

صابوني در ادامه يادآور شد: 10 هزار واحد مسکن مهر نيز در خردادماه امسال توسط رئيس جمهور افتتاح شد.

مديرعامل شهر جديد پرند با اشاره به اينکه 2 هزار واحد از 28 هزار واحد مسکن مهر در خردادماه سال گذشته افتتاح شد افزود: 8 هزار واحد مسکن مهر نيز بدون برگزاري مراسم به بهره برداري رسيد.

صابوني در ادامه تصريح کرد: 13 هزار واحد مسکن مهر به دليل آنکه امکانات زيرساختي آنها تکميل نشده قابل افتتاح نيستند.

وي افزود: اميدوار هستيم اقدامات لازم از سوي ايستگاه هاي اجرايي براي تکميل امکانات زيرساختي و روساختي هرچه سريع تر انجام شود و 13 هزار واحد مسکن مهر باقي مانده تا پايان امسال افتتاح شوند.

* 18 کيلومتر از مترو پرند- تهران آماده شد

صابوني در ادامه در خصوص وضعيت مترو تهران- پرند گفت: مترو پرند 50 کيلومتر از حرم مطهر تا شهر جديد پرند در حال احداث است که از اين 50  کيلومتر ساخت 18 کيلومتر آن برعهده شرکت عمران پرند است.

وي در ادامه خاطرنشان کرد: از 18 کيلومتر که جزو تعهدات شرکت عمران پرند است، 8 کيلومتر آن
ريل گذاري و تحويل شرکت مترو تهران شده است.

وي تصريح کرد: 3 کيلومتر از 8 کيلومتر مترو از سمت شهر جديد پرند و 5 کيلومتر از سمت فرودگاه امام(ره) ريل گذاري مي شود.

صابوني با تاکيد بر اينکه تا آخر آبان ماه امسال آماده سازي ريل گذاري مترو به پايان مي رسد افزود: در 10 کيلومتر باقي مانده اين مسير 2 پل وجود دارد که در شهريور ماه امسال پل اول در جاده قديم تهران- ساوه تکميل و افتتاح شد و پل دوم واقع در اتوبان تهران- ساوه اواسط آبان ماه آماده ريل گذاري مي شود.

وي در ادامه به وعده قاليباف شهردار تهران در خصوص مترو تهران- پرند گفت: مترو تهران- پرند تا پايان امسال تکميل و به بهره برداري مي رسد.

مديرعامل شهر جديد پرند با اشاره به اينکه سقف ساخت واحدهاي جديد مسکن مهر در پرند 100 هزار واحد است افزود: برنامه و قرارداد جديدي براي ساخت واحدهاي جديد در شهر پرند به ما داده نشده است.

* تنها 500 واحد مسکن مهر در پرند سند دار هستند

صابوني در ادامه با بيان اينکه تنها 500 واحد مسکن مهر از 20 هزار واحد ساخته شده در پرند داراي سند هستند افزود: از 12 هزار واحد مسکن مهر که به متقاضيان تحويل داده شده تنها براي 500 واحد سند صادر شده است.

وي خاطرنشان کرد: صدور اسناد براي واحدهاي مسکن مهر مربوط به سازمان ثبت اسناد است و ما هيچ مسئوليتي براي صدور اسناد نداريم.

* مسکن مهر قابل خريد و فروش نيست

مديرعامل شهر جديد پرند با بيان اينکه مسکن مهر به هيچ عنوان قابل خريد و فروش نيست افزود: صحبت هايي با برخي از مسئولان در خصوص واگذاري واحدهاي مسکن مهر شده که تاکنون تصميم قطعي براي آن گرفته نشده است.

وي در ادامه يادآور شد: در صورتي که متقاضيان تسهيلات دريافتي خود را در مقطع زماني کوتاه مدت تسويه کنند امکان واگذاري بعد از تصميم گيري مسئولان ايجاد مي شود.

صابوني در پايان در خصوص آورده انصراف دهندگان مسکن مهر گفت: پرداخت آورده انصراف دهندگان به دليل آنکه در حساب بانکي متمرکز قرار دارد بين 1 تا 1.5 ماه طول مي کشد./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار