مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از شناسایی 28 موقوفه جدید‌الکشف در روستای کوچ القار شهرستان بیرجند خبر داد.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام محمد‌‌طاهر گرایلی اظهار کرد: در راستای احیا و شناسایی موقوفات و دعوت مردم روستای کوچ القار بیرجند برای ساماندهی موقوفات این روستا، کارشناسان این اداره به منطقه اعزام شدند و نسبت به تعیین تکلیف و تنظیم سند اجاره موقوفات در تصرف افراد فراخوان دادند که با استقبال خوب مردم روبه‌رو شد.

وی ادامه داد: با این اقدام 28 فقره استشهادیه محلی که قائل به وقفیت است با نیات عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع)، اطعام در ماه مبارک رمضان، هزینه‌های جاری روستا و ختم قرآن تحویل نمایندگان اوقاف شد.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: به طور یقین برکات وقف و موقوفات طبق نیات واقفان به متن اصلی جامعه برمی‌گردد و از جمله مسائل مهمی که همه باید به آن بپردازند موضوع تبلیغ وقف، حفظ و احیای موقوفات و تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب فرهنگی است.

گرایلی تصریح کرد: اجرای نیت واقف از وظایف اصلی این نهاد است که باید بیشتر و بهتر به آن رسیدگی کنیم و نگاه این نهاد بر آن است که در بحث موقوفات به این مهم توجه وی‍ژه شود تا بتوانیم نیات واقفان را به طور کامل اجرا کنیم.

وی یادآور شد: موقوفات این روستا شامل آب، اراضی و اشجار بوده که به ارزش یک‌ میلیارد و 500 میلیون ریال کارشناسی شده است./ج1

برچسب ها: بیرجند ، امور خیریه ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.