يکي از تحليلگران سياسي معتقد است دولت انگليس متعلق به يک درصد جامعه است و به علت سياست هاي اقتصادي خود و حمايت از قشرهاي مرفه، منفور شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلويزيوني راشاتودي، انگليس براي موج تازه اي از تظاهرات در اعتراض به طرح هاي رياضت اقتصادي دولت اين کشور آماده مي شود.

 طبق پيش بيني ها، ده ها هزار نفر از مردم انگليس از سراسر اين کشور براي برپايي تظاهرات به شهر لندن خواهند آمد. در شهرهاي بلفاست و گلاسکو نيز راهپيمايي برگزار خواهد شد.

نيل کلارک، خبرنگار و مولف مي گويد در طول عمر خود دولتي را مانند دولت ائتلافي انگليس سراغ ندارم که با اين سرعت محبوبيت خود را در بين مردم از دست داده باشد.

 دولت ائتلافي انگليس در سال 2010 به قدرت رسيد و با گذشت يک سال نزد مردم منفور شد.

خشم انگليسي ها از آنجا سرچشمه مي گيرد که يک درصد از ( قشرهاي مرفه و قدرتمند) جامعه از مشکلات اقتصادي مصون مانده اند، در حاليکه بار مشکلات بر دوش فقرا، اقشار آسيب پذير و معلولاني قرار گرفته  که مزايا و امتيازهاي آنها قطع شده است.

دولت انگليس نيز در اين ميان  تنها بر ادامه کاهش بودجه هاي عمومي اصرار دارد و اوضاع جامعه براي همه به جز آن «يک درصد» بدتر مي شود. به نظر مي رسد که دولت انگليس نيز نماينده همين يک درصد است.

دولت انگليس اين روزها نه فقط به علت سياست هاي معمول خود منفور است، بلکه به دولتي مغرور براي ثروتمندان و ميليونر ها تبديل شده است که توده مردم امکان برقراري ارتباط با آن را ندارند. به همين علت، بعيد مي دانم که ديويد کامرون نخست وزير انگليس مجدداً در سال 2015 راي بياورد.

برچسب ها: انگلیس ، سیاست ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار