یک فعال حقوق بشر به شبکه پرس تي‌وي گفته است، اقدام اخیر یوتلست برای توقف پخش برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای ایران در اروپا، نقض حقوق اروپایی‌ها است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، ویلیام اسپرینگ، تحلیلگر سیاسی و فعال حقوق بشر از لندن گفت: از یک سو، اتحادیه اروپا ادعا می‌کند که سازمانی دموکراتیک است و از سوی دیگر کاملا اصول اساسی آزادی سخن و حق اروپایی‌ها برای دریافت اخبار را نقض می‌کند.

وی افزود: بر پایه بند دهم (کنوانسیون اروپا در مورد حقوق بشر) همه ما به دریافت اخبار و اطلاعات متکی هستیم و چنین رفتاری از سوی یوتلست بر خلاف سیاست عمومی است. میان حرف و عمل آن‌ها فاصله بسیاری وجود دارد.

به گفته این فعال حقوق بشر کشورهای غربی قصد دارند جلوی جریان اطلاعات از ایران و سراسر جهان را بگیرند.

وی گفت: دولت انگلیس و اتحادیه اروپا ایران را هدف می‌گیرند اما به کشورهای دیگر هم خواهند رسید.

شرکت ماهواره‌اي اروپایی يوتلست در پی دستوری از سوی کمیسیون اروپا، پخش شبکه‌هاي ماهواره‌اي ايران از جمله شبکه‌هاي پرس تي‌وي، العالم، جام جم ۱ و ۲، سحر ۱ و ۲، شبکه خبر جمهوري اسلامي ايران، تلويزيون قرآن و الکوثر را متوقف کرد.

این شرکت در اقدامي که نقض آشکار آزادي بيان است به شرکت خدمات رسانه‌اي آرکيوا دستور داد که روز دوشنبه (۲۴ مهر) کانال‌های ماهواره‌ای ایران را از يکي از فرکانس‌هاي خود بر روي ماهواره هات‌برد حذف کند.

اين تصميم به دنبال ماه‌ها ارسال پارازيت روي امواج شبکه‌هاي ايراني توسط شرکت‌هاي ماهواره‌اي اروپايي گرفته شد.

این درحالی است که اتحادیه اروپا ادعاهای شرکت‌های ماهواره‌ای اروپایی مبنی بر اینکه توقف پخش برنامه‌هاي شبکه‌هاي ايراني به دستور اين اتحاديه بوده است، تکذيب کرد و گفت که این شرکت‌ها به میل خود این کار را انجام داده‌اند.
برچسب ها: حقوق ، بشر ، ایران ، یوتلست ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار