معاون توسعه تجارت خارجي سازمان صنعت، معدن و تجازت خوزستان گفت: در حال حاضر از بازارچه‌هاي مرزي چزابه، رفيع، شلمچه، اروندكنار و آبادان، فقط بازارچه آبادان فعال است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ،يونس حسين‌نژاديان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، عنوان‌كرد: مابقي بازارچه‌هاي مرزي به دليل عدم پيگيري و تمايل طرف عراقي راه‌اندازي نشده است و ما جهت داد و ستد با تجار اين كشور منتظر احداث و راه‌اندازي بازارچه‌هاي مرزي هستيم.

وي افزود: از ابتداي امسال 10 ميليون دلار سهميه ارزي به صادرات و واردات از بازارچه‌هاي مرزي اختصاص يافته  كه فعاليت در اين زمينه خيلي خوب پيش مي‌رود.

معاون توسعه تجارت خارجي سازمان صنعت و تجارت خوزستان بيان‌كرد: دليل اصلي غيرفعال بودن بازارچه‌هاي مرزي طرف عراقي است و ما همه اقدامات لازم را جهت داد و ستد با اين كشور را انجام داده‌ايم اما آن‌ها هيچ‌گونه اقدامي انجام نمي‌دهند.

حسين‌نژاديان تصريح‌كرد: هم‌اكنون در حال صادرات خرما هستيم و با توجه به نوع و مشخصات مرغوب بودن خرماي استعمران، تجار خارجي رغبت بيشتري براي خريد اين محصول دارند و عمده مشترياني كه خرماي استعمران را خريداري مي‌كنند، كشورهاي اروپايي و استراليا است.

وي اظهارداشت: اكنون در حال اجراي طرح خريد توافقي خرما از كشاورزان هستيم./س


برچسب ها: غیر فعال ، بازارچه ، مرزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.