بهای نفت در بازار نیویورک به سبب تعطیلی موقت خط لوله انتقال نفت کیستون که نفت خام را از کانادا به پالایشگاه های آمریکا منتقل می کند ، افزایش یافت.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ این افزایش بهای نفت با وجود برخورد محتاطانه ای که دست اندرکاران بازار در قبال منطقه یورو اتخاذ کرده اند صورت می گیرد.

حدود ساعت سیزده و بیست وپنج دقیقه به وقت گرینویچ ، بهای هربشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت( نفت پایه آمریکا) برای تحویل در نوامبر در بازار بین المللی نیویورک ( نایمکس) با هفتاد ونه سنت افزایش به نود و دو دلارو هشتاد و نه سنت در هر بشکه رسید.

اندی لیپو از تحلیلگران بازار نفت خاطر نشان کرد:« بازار از اختلال در جبهه عرضه در آمریکا با بسته شدن خط لوله کیستون که نفت خام کانادا را تا منطقه مرکزی آمریکا انتقال می دهد، تاثیر پذیرفته است.

وی تصریح کرد: در واقع، این خط لوله انتقال نفت که شرکت «ترانس کانادا» آن را به مدت سه روز به سبب بروز مشکل بسته است ، پالایشگاه ها را مجبور خواهد کرد که تا آن زمان منابع جایگزینی را برای تامین نفت خود بیابند و این مسئله موجب افزایش بهای نفت در کوتاه مدت شده است.

علاوه بر این ، دست اندرکاران بازار که از چند روز پیش منتظر پیشرفت هایی در خصوص درخواست کمک از اسپانیا هستند ، به آخرین تحولات نشست سران اروپا که جمعه پایان یافت و همانگونه که پیش بینی می شد توضیحاتی را در خصوص این پرونده به همراه نداشت و بیشتر به اتحادیه بانکی اختصاص داشت، واکنش نشان دادند.

مت اسمیت دیگر تحلیلگر بازار نفت با اشاره به تنش های ژئوپولتیک در خاورمیانه گفت : این نشست به پیشرفت های ملموسی در پرونده نجات مالی اسپانیا منجر نشد اما اوضاع در جای دیگر دنیا موجب افزایش نفت خام شد.
برچسب ها: نیویورک ، بها ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار