تلویزیون مصر روز جمعه اعلام کرد محاکمه احمد شفیق نخست وزیر رژیم حسنی مبارک رئیس جمهور سابق و نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری این کشور به اتهام فساد مالی دوم دسامبر آغاز می شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری رسمی مصر ؛ تحقیقات درباره اتهام فساد مالی احمد شفیق در چارچوب پرونده اختصاص زمین به علاء و جمال پسران حسنی مبارک که در مصر در زندان هستند، ادامه دارد.

این مسئله به سازمان دولتی هواپیمایی که شفیق ریاست آن را به عهده داشت، مربوط می شود.این ژنرال سابق هم زمان با رئیس سابق شرکت ملی هواپیمایی این کشور محاکمه می شود.

احمد شفیق که بعد از شکست در انتخابات ریاست جمهموری ماه ژوئن در مصر در امارات عربی متحده به سر می برد، اتهامات علیه خود را سیاسی خوانده و محکوم کرده است.

او به رغم آنکه احتمال دارد بازداشت شود، بر بازگشت خود به مصر تاکید کرده است.پرونده شمار زیادی از مسئولان سیاسی و تجار نزدیک به طایفه حسنی مبارک که بعد از سقوط رژیم سابق در فوریه دو هزار و یازده احتمال محاکمه آنها وجود داشت، در جریان است.

 خود حسنی مبارک نیز مجازات حبس ابد را به جرم ممانعت از برگزاری تظاهرات در جریان اعتراضات مردمی از ژانویه دو هزار و یازده می گذارند.مبارک به دنبال این اعتراضات به کناره گیری از قدرت مجبور شد.
برچسب ها: شفیق ، فساد ، مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار