یک وزیر تونسی اعتراف کرد که میزان فساد در این کشور پس از انقلاب مردمی این کشور افزایش یافته است .

 به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری شینهوا، عبدالرحمان الادغم وزیر مبارزه با فساد در دولت موقت تونس با اعلام این خبر گفت که فساد در تونس پس از انقلاب سال 2011این کشور که به سرنگونی رژیم زین العابدین بن علی منجر شد نسبت به قبل بیشتر شده است .

وی که در جریان مراسم افتتاحیه یک دوره آموزشی در این کشور در چارچوب برنامه توسعه سازمان ملل متحد در خصوص مبارزه با فساد سخن می گقت تصریح کرد که دشواریهای زیادی در روند مقابله با فساد در تونس وجود دارد و بی ثباتی سیاسی و نبود قانونگذاری پیشرفته و نیز فقدان ساختارها و نهادهای مستقل متخصص در مبارزه با فساد سبب شد تلاش ها برای مقابله با این پدیده با موانع زیادی روبرو شود.

وزیر مبارزه با فساد تونس با اشاره به اینکه تا روز نهم دسامبر آینده یک راهبرد ملی برای مقابله با فساد ارائه می شود ، خاطر نشان کرد که دولت موقت تونس در آستانه تهیه یک طرح قانونی جدید برای مقابله با فساد و جرائم اقتصادی و مالی قرار دارد و این اقدامات برای مقابله با عملیات قاچاق پول و مواد اولیه و مواد غذایی در این کشور صورت می گیرد.

عبدالرحمان الادغم وزیر مبارزه با فساد تونس بر اهمیت نقش جامعه مدنی در تحکیم فرهنگ شفافیت و پاسخ دهی در این کشور تاکید کرد.
برچسب ها: وزیر ، تونس ، فساد ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار