رييس انجمن مطالعات خانواده كشور از آغاز به كار كميته علمي تخصصي سبك زندگي خانواده در آينده نزديك خبر داد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي استانداري خراسان رضوي حجه الاسلام حسن ناصري پور در جمع خبرنگاران خراسان رضوي با اعلام اين خبر اظهار داشت: با توجه به اهميت جايگاه خانواده در آموزه هاي ديني، نظام مقدس جمهوري اسلامي و در راستاي جامه عمل پوشاندن به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر لزوم تغيير سبك زندگي، كميته علمي تخصصي سبك زندگي در انجمن مطالعات خانواده كشور تشكيل شده است.

وي افزود: اين كميته تا 20 آبان ماه سال جاري پذيراي متخصصان و صاحب نظران حوزه خانواده براي عضويت و فعاليت هاي تخصصي خواهد بود.

ناصري پور با اشاره به تاكيدات مقام عظماي ولايت در حوزه خانواده، گفت: برنامه ريزي و فرهنگ سازي اصلي ترين نيازها براي رسيدن به كاهش آسيب ها در حوزه خانواده است.

وي خاطرنشان كرد: استكبار جهاني به منظور متزلزل كردن نهاد مقدس خانواده با زيبا جلوه دادن عشق هاي مثلثي و غيرت زدايي، نسل جوان ايراني را مورد هجمه قرارداده است.

ناصري پور قبل، حين ازدواج، سه سال اول زندگي و دوران پس از آن را به عنوان مراحل سرنوشت ساز در زندگي مشترك ياد و اضافه كرد: بايد در هريك از اين مراحل با آموزش هاي تخصصي نسبت به آگاه سازي جوانان نسبت به انتخاب صحيح سبك زندگي اقدام كرد.

وي ادامه داد: در اين ميان خانواده، نهاد هاي حاكميتي و گروه دوستان زوجين ، نقشي تعيين كننده دارند.

رييس انجمن مطالعات خانواده كشور تاكيد كرد: اگر خانواده و دستگاه هاي اجرايي به وظايف خود در آموزش هاي قبل از ازدواج به درستي عمل نكنند، ممكن است سايرين با آموزش هاي غلط، جوانان را دچار تصميم گيري هاي نادرست و چالش هاي گوناگون نمايند.

ناصري پور چالش هاي امروز حوزه خانواده را دوري از سنت ها و آداب و رسوم، توجه به شيوه هاي وارداتي در سبك و سياق ازدواج و زندگي، ناهنجاري هاي اجتماعي و مهم تر از همه برنامه هاي دشمن براي سست كردن بنيان خانواده

بر شمرد.

وي تاكيد كرد: بايد استمرار آموزش مهارت هاي زندگي موجب تبديل اين آموزش ها به فرهنگ شود.

حجه الاسلام ناصري پور مطالبات غير واقعي زوجين از يكديگر را منشا اختلافات زوجين و نشات گرفته از ناآگاهي آنان در اسلوب زندگي دانست و اظهار داشت: سر منشا اختلافات اقتصادي كه امروز گريبانگير زندگي نسل جوان شده، مسايل فرهنگي مي باشد.

وي در پايان به موضوع برنامه جامع خانواده پايدار، اجرا شده در خراسان رضوي، اشاره كرد و گفت: طرح ريزي بر اساس واقعيت هاي جامعه، باعث كسب توفيقاتي براي كاهش طلاق و تحكيم بنيان خانواده در اين استان شده است.

سيد هادي طالبيان مشاور استاندار نيز گفت: براي نخستين بار در كشور درسي تحت عنوان"خانواده" براي دانش آموزان مقطع دوم متوسطه در سطح آموزش و پرورش استان برنامه ريزي شده است.

وي در خصوص برنامه جامع خانواده پايدار نيز اظهار داشت: اين برنامه شش رويكرد را در هشت گروه مخاطب و در قالب 51 برنامه دنبال مي كند.

مشاور استاندار ادامه داد: در صورت عملياتي شدن كامل اين برنامه در گام اول شاهد كنترل رشد طلاق و در مرحله بعد منفي شدن آن خواهيم بود.

گفتني است انجمن مطالعات خانواده كشور از سال 81 كار خود را آغاز و با ارايه برنامه هاي متعددي در حوزه خانواده همواره به عنوان مشاوري براي مراجع تصميم گير در دولت و مجلس مطرح بوده است./س


برچسب ها: رییس ، انجمن ، مطالعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.