اعتصاب اصناف مختلف روز چهارشنبه، یک روز قبل از اعتصاب سراسری روز پنجشنبه انجام شده است. انتظار می رود روز پنجشنبه اعتصاب سراسری کشور را فلج کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ،   وکلا، سردفتران، پزشکان، دندان پزشکان، روزنامه نگاران یونانی اعتصاب کردند و در تظاهرات دیگری بیکاران می گویند دیگر سیاست های بیشتر ریاضتی را نمی توانند تحمل کنند.
 در حالی که بازرسان وام دهندگان یونان از سه سازمان بزرگ اروپایی و جهانی پس از تحقیقاتشان در این کشور آماده ترک آتن اند، وکلا، سردفتران، پزشکان، دندان پزشکان و روزنامه نگاران یونانی اعتصاب کردند.
پس از ماه ها مذاکرات به نظر می رسد یونان و وام دهندگانش از اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول برای رسیدن به توافقی جامع آماده باشند.
این توافق برای دریافت وام سی و یک و نیم میلیارد یورویی اتحادیه اروپا لازم است و باعث خواهد شد یونان ورشکسته نشود.
لازمه دریافت این کمک اجرای بیشتر سیاست های ریاضت اقتصادی است، اما کارگران یونانی می گویند که افزایش مالیات و کاهش دستمزد دائمی را حتی کسانی که هنوز توانسته اند شغل های خود را حفظ کنند نیز نمی توانند تحمل کنند.
روز چهارشنبه خبرنگاران اعتصاب کردند و به سوی وزارت کار راهپیمایی کردند به این دلیل چهارشنبه هیچ برنامه خبری پخش نشد.
خبرنگاران و روزنامه نگاران یونانی می گویند که بخش رسانه این کشور به سختی ضربه خورده است و آنها نگرانند که این ضربه دائمی باشد.
النی لیوپولو روزنامه نگار بخش چند رسانه ای یونان، گفت: برای ما روزنامه نگاران بحران دائمی است. هیچ شرکت رسانه ای چه تلویزیون، رادیو،اینترنت نیست که کارمندانش را اخراج نکرده باشد یا دچار مشکلات اقتصادی نشده باشد.
حرفه های آزاد مثل پزشکان، دندان پزشکان، وکلا و سردفتران می گویند که افزایش مالیات ناشی سیاست های ریاضت اقتصادی تاثیر بزرگی بر روی حرفه آنها گذاشته است.
جورج پاتولیس رئیس سازمان پزشکی یونان در مقابل وزارت کار این کشور گفت: دندانپزشکان جوان یونانی برای نجات یافتن از شرایط اقتصادی مجبورند که مهاجرت کنند. بر اساس شرایط جدید آنها مجبورند که سی و پنج درصد مالیات دهند و خیلی از آنها نمی توانند شغلی پیدا کنند.
خاریس سمبو سردفتری شصت ساله گفت: یونان در وضعیت ناامیدکننده ای است. برخلاف آنچه که مقامات می گویند همه ما به گرسنگی خواهیم رسید. این تنها چیزی است که من می توانم بگویم.
وام دهندگان یونانی می گویند که آخرین قسمت از کمک های خود به یونان را بدون اصلاحات اقتصادی معتبر به این کشور نخواهند داد؛ اما روز سه شنبه فوتیس کولیس رهبر حزب چپگرای دمکراتیک و از اعضای دولت ائتلافی آنتونیس ساماراس، گفت که درخواست وام دهندگان اروپایی برای آزاد سازی بازار کار این کشور قابل قبول نیست.
در اعتراض دیگری که در یونان برگزار شد کارگران از کار بیکار شده کشتی سازی، بخش ساختمان و بخش فولاد به سوی وزارت کار راهپیمایی کردند.
معترضان خواستار پایان دادن به اجرای سیاست های اقتصادی شدند و از دولت خواستند به آنها غرامت بیکاری دهد.
دیمیترا لازارو کارگر بیست و هشت ساله ای که اخیرا بیکار شده است، گفت: ما دیگر نمی توانیم این را تحمل کنیم. ما بیمه درمانی نداریم، خیلی از خانواده ها حتی نمی توانند هزینه واکسیناسیون فرزندانشان را بدهند. ما نمی توانیم صورت حساب ها را پرداخت کنیم. اینگونه دیگر نمی توانیم نجات پیدا کنیم اما آنچه دولت انجام می دهد کاهش بیشتر دستمزدها، افزایش مالیات و اخراج کارگران است.
از زمانی که رکود اقتصادی در یونان از سال دو هزار و هشت میلادی آغاز شده است، بیکاری در این کشور سه برابر شده و به بیست و پنج و یک دهم درصد رسیده است. بیکاریدر یونان دو برابر نرخ متوسط بیکاری در حوزه یورو است.
برچسب ها: بین الملل ، یونان ، اعتصاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار