امام جمعه قم گفت: آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، همانطور که در عرصه عفاف و حجاب، مشاوره، فعالیت‌های فرهنگی و... الگو ارائه می‌دهد، در عرصه ورزش نیز عهده‌دار این الگو سازی است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، در آیین افتتاحیه سالن ورزشی چند ‌منظوره ولایت که در محل آن برگزار شد، سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) و همچنین روز تربیت بدنی را تبریک گفت.
وی با اشاره به اینکه وقتی خداوند انسان را آفرید،‌ به خود آفرین گفت، اظهار داشت:‌ این تبریک گفتن از نظر خلقت روح و جسم می‌باشد؛ این مسئله نشان می‌دهد که خداوند میان این دو تعامل قرار داده است.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: خداوند جسم را مرکبی برای روح، در راستای رسیدن به اهداف و تکالیف دینی خود و روح را نیز مراقب جسم قرار داده است.
وی با تأکید بر اینکه اگر انسان بخواهد به وظیفه دینی خود به صورت کامل عمل کند، باید برای جسم و جان خود برنامه‌ریزی داشته باشد، ادامه داد: خداوند در بعد روح نماز، روزه، ذکر و... و بعد جسم نیز فعالیت‌هایی را قرار داده است که نمونه‌های آنها در سیره پیامبران الهی و ائمه اطهار(علیهم‌السلام) و اطرافیان آنها دیده می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به وجود کار و تلاش و ورزش در میان معصومین(علیهم‌السلام)، درباره ورزش گفت: ورزش باید در خدمت روح و جسم انسان باشد و سلامتی و نشاط را برای او به ارمغان آورد./س
برچسب ها: قم ، الگوی اسلامی ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.