نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس جاده خلخال – کلور را با توجه به ویژگیهای آن، بهترین گزینه برای جایگزینی جاده اردبیل – سرچم در آینده عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / جلیل جعفری گفت: اگر جاده خلخال به کلور تکمیل و به بهره برداری برسد مسیر اردبیل به تهران 70 کیلومتر کوتاه تر کرده و در آینده می تواند جایگزین جاده اردبیل - سرچم باشد.

وی با بیان اینکه جاده خلخال – کلور در زمستان برفگیر نیست، این محور ارتباطی را مسیر مناسبی برای مسافرتهای زمستانی و یکی از مهمتریم ویژگیهای آن برشمرد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس افزود: این جاده علاوه بر کوتاه کردن مسیر برفگیر و کولاک گیر نیست و مردم در زمستانها با کمترین دغدغه می توانند این جاده را برای مسافرت خود به تهران انتخاب کرده و با کمترین تهدیدی از این جاده عبور کنند.

جعفری خلخال را شاهراه ارتباطی استان به مرکز کشور معرفی کرد و گفت: خلخال در مسیر ارتباطی چهار استان زنجان، گیلان، آذربایجان شرقی و اردبیل واقع شده و این مهم باید در توسعه راه های ارتباطی این شهرستان محرک خوبی باشد.

وی با انتقاد از عدم توسعه یافتگی راه های این شهرستان شاخص توسعه راه های شهری و روستایی در شهرستانهای خلخال و کوثر را کمتر از 30 درصد برشمرد و بر ضرورت ارتقا این شاخص تاکید کرد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس متوسط شاخص توسعه راه های شهری و روستایی استان را 60 درصد اعلام کرد و افزود: وضعیت راه های مواصلاتی در شهرستانهای جنوبی استان اردبیل غیر استاندارد و نامناسب است و باید برای این مشکل چاره اندیشی کرد./س 

برچسب ها: اردبیل ، جاده ، خلخال ، کلور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
اتفاقا این مسیر خلخال کلور بدترین مسیر اشتباهی است که تکرار می شود