فرماندار بجستان با اشاره به این که این شهرستان قطب انار کشور است از تلاش برای راه اندازی پژوهشکده انار در این شهرستان خبرداد.

محمد صولتی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، یکی از مهمترین اقدامات این شهرستان در خصوص حمایت و کیفیت بخشی به محصول انار را ایجاد یک پژوهشکده عنوان کرد.
وی ادامه داد: مدتی است که با هدف افزایش کمی و کیفی انار متقاضی راه اندازی پژوهشکده این محصول در منطقه برای انجام تحقیقات لازم در این خصوص هستیم.

صولتی تصریح کرد: میانگین سالانه تولید انار در این شهرتسان 17هزار تن در یک هکتار است.

وی با اشاره به این که امسال سال باری باغات انار در بجستان نیست تصریح کرد: بازدهی متناوب سالیانه یک امر عادی است اما به دلیل سرمازدگی و به دنبال آن آفت گیاهی، افت محصول در سال جاری پیش بینی می شود.

فرماندار بجستان با بیان اینکه تولید انار به صورت طبیعی یک سال پربار و سال دیگر کم است ادامه داد: سال گذشته 21 هزار تن محصول انار برداشت کردیم که برآورد می شود این رقم حدود 15 هزار تن درسال جاری باشد.

صولتی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای افزایش کیفیت و کمیت انار این شهرستان اظهار کرد: کم کردن کود شیمیایی و ارائه آموزش های لازم به کشاورزان، مبارزه با آفات از طریق روش بیولوژیک، بهینه سازی روش های آبیاری، استفاده از کودهای ریزمغذی و آماده سازی زمین به شکل علمی از جمله اقداماتی است که تاکنون در باغات این شهرستان انجام شده و یا در حال انجام است. /س

برچسب ها: پژوهشکده ، قطب ، انار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.