براساس گزارشات براي اولين سلول هاي اولیه بار در آزمایشگاه شبيه به توليد ابتدايي آنها بر روي زمين تولید شده اند.

به گزارش خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاریANSA ایتالیا ؛بخش علم و تکنولوژي، برای اولین بار در آزمایشگاه سلول های اولیه، شبیه به آنچه که چهار میلیارد سال پیش آغاز حیات بر روی زمین شروع شد، تولید شده است.

براساس گزارشات نتیجه اين تحقيق شیمی ، در ایالات متحده، توسط گروهی از دانشگاه ایالتی پن، به سرپرستي کریستوفر استرولسون هماهنگ شده است، در مجله طبیعت منتشر شده است
براين اساس، با استفاده از مولکولهایي به نام پلیمر، محققان ساختارهای شبیه به سلول های بدوی که در آن به انتقال مولکول ها و آنزیم های RNAو مواد ژنتیکی که اعتقاد بر این است که قبل از ظهور DNA وجود داشته اند، به دست آورده اند..

آنها پس از آن در معرض سلول در شرایط شیمیایی شبیه به آنچه که بر روی زمین در چهار مرحله به دست آمده، مشاهده کرده اند که چگونه مولکول های شیمیایی تحت همان شرایط در مرحله اولیه زمین واکنش نشان داده اند.

همه موجودات، به استثنای برخی از ویروس ها با استفاده از DNA به عنوان مکانیزم ژنتیکی براي حفظ بقاء استفاده مي کنند.

با توجه به برخی از نظریه ها، به نظر می رسدRNA برای اولین بار بر روی زمین، به عنوان یک جزء ژنتیکي براي حفاظت، و به عنوان یک کاتالیزور برای واکنش های شیمیایی که منجر به تشکیل اولین سلول است، مي شود.

یکی از این پژوهشگران فیلیپ بويل آکوا می گوید: "قطعه گم شده از پازل جهاني RNA به اندازه کافی مولکول های لازم براي شکستن، پایین و ماندن با هم بدون گسترش در یک فضا که به اندازه کافی کوچک است، چیزی شبیه به سلول های مدرن اتفاق می افتد.

برای دیدن آنکه چگونه ساختارهای سلولی برای اولین بار تشکیل شده اند، ایجاد محفظه مولکول های RNA، دانشمندان مدلي از سلول های بی جان، با استفاده از راه حل های از دو پلیمر پلی اتیلن گلیکول (PEG) و دکستران بدست آورده اند.

این پژوهشگران مشاهده کردند که مولکول های RNA در راه حل دکستران که به لحاظ جسمی مرتبط هستند، باعث واکنشهای شیمیایی مي شوند./ع2

برچسب ها: اولیه ، آزمایشگاه ، سلول ، ژنتیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار